کمبود نیروی کار در بخش صنعت و تولید آذربایجان‌شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز در استان با کمبود نیروی کار در بخش صنعت و تولید مواجهیم و ضروری است به سمت مشاغل دانش‌بنیان و فناوری‌محور حرکت کنیم.

محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی  در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان، اظهار کرد: خوشبختانه امسال عملکرد دستگاه‌ها در جذب اعتبارات و عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در استان عملکرد بسیار خوبی بود و انتظار داریم که همین روند در سال ۱۴۰۲ هم ادامه یابد.

وی با اشاره به تحقق تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، افزود: امسال به‌رغم سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، میزان جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در استان، ۱۵۸ درصد و مشاغل خانگی بیشتر از ۱۰۰ درصد بود.

کلامی گفت: پرداخت تسهیلات جزء ۱ بند ب تبصره ۱۶ نیز امسال بیش از ۹۶ درصد تحقق یافت و درخصوص تسهیلات جزء ۲ نیز تاکنون ۳۳ درصد از تسهیلات جذب شده که بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور هم امسال ۴۵۰۰ میلیارد تومان جذب شده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده کل اعتبارات این سفر برای سال ۱۴۰۱ جذب شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ به اندازه سه سال قبل از آن جلسات کمیته هماهنگی اشتغال تشکیل شده است که نتیجه آن تحقق ۱۲۸ درصدی تعهد اشتغال استان بود و این جلسات و پیگیری‌ها در سال جدید هم با قوت ادامه می‌یابد.

کلامی خاطرنشان کرد: امروز در استان با کمبود نیروی کار در بخش صنعت و تولید مواجهیم و ضروری است به سمت مشاغل دانش‌بنیان و فناوری‌محور حرکت کنیم.

About Author