آذربایجان همه اضلاع فرهنگی و هنری را یک جا دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی، آذربایجان را دارای همه اضلاع فرهنگی، هنری، ادبی و تمدنی دانست و گفت: امروزه ما همه این اضلاع را در قالب هنر انقلاب قلمداد می‌کنیم.

مالک رحمتی عصر یکشنبه ۱۹ فروردین ماه در مراسم بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی و دیدار با جمعی از هنرمندان ضمن اشاره به تاریخ سرتاسر باعزت و پرافتخار آذربایجان به جایگاه برجسته و ویژه آذربایجان شرقی در جریانات تاکید کرد کرد و گفت: استان حداقل در ۱۰۰ سال اخیر نقش بی‌بدیلی در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس دوران سازندگی و توسعه صنعتی کشور، مدیریت صنعتی و فناوری داشته و همواره جریان‌ساز، هویت‌ساز و حرفی برای گفتن در عرصه ملی و جهانی دارد و در این راستا نیز سردارانی در این حوزه وجود دارند که مایه عزت و افتخار آذربایجان هستند.

وی تصریح کرد: هنرمندان با ریزبینی و نیک‌اندیشی افتخاراتی همچون فیلم های سینمایی موقعیت مهدی و آپارتچی، نغمه ساری گلین، همایش شعر و شاعری استاد شهریار و رویداد های برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی خلق می‌کنند.

وی به معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان تاکید کرد و افزود: ما باید از این انقلاب بهره‌مند شویم و به دنیا معرفی کنیم و باید ببینیم که آیا ما توانایی هایمان را در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی به جهانیان نشان داده‌ایم؟

رحمتی هنر را زبان معرفی پیشرفت، فرهنگ ها و تمدن ها ‌دانست و گفت: امروزه قبل از اینکه سواره نظام سلطه غرب وارد عمل شود، پیاده نظام راه، راه را برای پذیرش و نفوذ فرهنگ غربی از طریق تولید محتوا، فیلم، موسیقی، کتاب و آواز و زبان هنر هموار کرده‌اند و در این راستا نیز جای مدعی و متهم، ظالم و مظلوم را عوض کرده‌اند.

وی به استفاده از زبان هنر برای بیان معارف و دستاورد های انقلاب اسلامی، تربیت جامعه و رساندن پیام امامین انقلاب تاکید کرد و افزود: نگاه، بصیرت، نوآوری، دقت، نگاه بلند و شجاعت آوینی ها برای تولید محتوا برای جوانان تشنه نیازمند است که کتاب های شهید آوینی در زمان امروزه نیز برای همگان مطالب مفید و ارزشمندی دارد.

وی تصریح کرد: جوانان به جای اینکه فیلم و مطالب مقاومت، استقامت و ایثار را ببینند و بهره ببرند در خلأ عدم وجود محتوای تولیدی از محصولات خارجی از جمله فیلم تخیلی هری پاتر و همچنین فیلم هایی که جعل تاریخ و حقایق و آمیخته با تخیل هست و ماحصل آن رئالیسم جادویی است، بهره می‌برند.

استاندار به تاثیر زبان هنر در انتقال مقاومت و ایستادگی به تمام دنیا اشاره کرد و گفت: با استفاده از هنر مقاومت، این فرهنگ به کشورهای اروپایی و آفریقایی سرایت کرده و شاهد محکومیت جهانی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.

وی هنر را زبان روز دنیا دانست و ادامه داد: ما بدون استفاده از زبان هنر، نمی‌توانیم توانایی، ظرفیت، فرهنگ، تاریخ، پیام، تمدن خود را در عرصه های داخلی و خارجی بهره ببریم و در این راستا امروزه یک عکس و تصویر، اثرگذاری بیشتری از هزاران سخنرانی‌ها را دارد.

وی بر حفظ میراث گرانقدر شهدا، امامین انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: اگر ما در شناخت فرهنگ شهدا کوتاهی کنیم در تاریخ گم خواهیم شد و تحولات و اتفاقات عظیم محور مقاومت در یمن، سوریه و عراق را باید با زبان هنر انتقال دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای هنر هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گذاری است و با سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر با نقشه های دشمنان مقابله و هویت ملی و دینی خودمان را افزایش دهیم.

در این مراسم قربانعلی طاهرفر کارگردان فیلم سینمای «آپاراتچی» به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزیده شد و همچنین از ۱۱ هنرمند استان تجلیل و قدردانی صورت گرفت.

About Author