آغاز عملیات اجرایی طرح جهش تولید دیم زارها در ۲۹۵ هزارهکتار از اراضی آذربایجان غربی

ناظر طرح جهش تولید در دیم زارهای آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی طرح جهش تولید دیم زارها در ۲۹۵ هزارهکتار از اراضی دیم استان همزمان با اغاز کشت پاییزه در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰خبر داد.عبدالعلی غفاری در همایش کشت محصولات پاییزه و جهش تولید در دیم زارها که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد : در پی تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید در دیمزارهای کشور، به دلیل اهمیت افزایش تولید گندم در راستای تداوم خودکفایی در زمینه گندم، طرح جهش تولید دیم زارها در استان نیز اجرا می‌شود.
غفاری با بیان اینکه امسال این طرح در ۱۵ استان کشور اجرا می شود، افزود: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.
وی استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
غفاری تاکید کرد: زارعین استان رعایت تاریخ کشت استفاده از بذور اصلاح شده و بوجاری شده ، تغذیه مناسب مزارع با استفاده از کودهای ازته و فسفاته را همزمان در مرحله کشت انجام دهند تا عملکرد محصول در مزارع ارتقا یابد.
همچنین عزتی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آذربایجان‌غربی در ادامه این همایش گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در بخش‌های مختلف به خصوص در شهرستان‌های محروم وارد عمل شده است.
وی افزود: خدمات رسانی در بخش‌های مختلف از جمله ساخت مسکن برای محرومان، اشتغالزایی در مناطق مختلف و امور خیریه از عمده وظایف مهم این ستاد در آذربایجان‌غربی است که در خصوص اجرای این طرح نیز که با تامین امنیت غذایی مردم مرتبط است، آماده همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان است.

About Author