آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تولید مسکن به ویژه برای مردم نیازمند، از اولویت های این نهاد به شمار می رود، گفت: عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است.
سید محسن حمزه‌لو افزود: مقرر شده که ۱۷۹ هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده در این استان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود

ابلاغ عملیاتی دولت مردمی گامی موثر در راستای محرومیت زدایی است که تاکنون با حمایت‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز ۲۲۴ هزار واحد مسکونی در ۱۴ شهرستان آذربایجان‌غربی تامین شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی جلوتر از آیین‌نامه‌ ابلاغی عملیاتی شده و با اینکه سهم استان در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده اما برای ٢٢۴ هزار واحد مسکن زمین تأمین شده است.
حمزه‌لو تحصیل ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی در داخل حریم را اقدام برجسته در تأمین زیرساخت‌های لازم جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن برشمرد و گفت: اراضی مطابق با ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تأمین می‌شود و دسترسی آسان به خدمات زیربنایی یک اصل در اجرای طرح‌های حمایت از تولید و عرضه مسکن قلمداد می‌شود. طرح ساخت مسکن در آذربایجان‌غربی آغاز شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و تاکنون بر اساس آمارها حدود ۳۶ هزار نفر برای این طرح ثبت‌نام کردند.

 

About Author