آقای استاندار ! عذرخواهی برای مردم نان نمی شود

ساقی آذربایجان/ به قلم: مدیرمسئول
بدنبال فراگیر شدن مشکل توزیع عادلانه و مناسب نان در استان و کلانشهر تبریز و نارضایتی مردم از صفهای طولانی برای تهیه نان ، امام جمعه محترم تبریز در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته با انتقاد از این وضع خواستار توجه جدی مسئولان شد و متعاقب آن استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید تبریز از مردم استان بخاطر بروز این مشکل عذرخواهی کرد.
اما در این بین مواردی چند حائز اهمیت است : اول اینکه فرماندار سابق تبریز که گویا برای نمایندگی مجلس از سمت خود استعفا کرده و جای خود را به یونس فاتح داد وقتی نتوانسته از بروز این مشکل در کلانشهر تبریز که وظیفه مستقیم فرماندار است جلوگیری نموده و حداقل از حل آن عاجز بوده چگونه می خواهد در مقامی بالاتر و عمومی تر، نمایندگی مردم را در خانه ملت بر عهده داشته باشد؟
دوم اینکه استاندار آذربایجان شرقی با وجود اقدام قابل تقدیر در عذرخواهی از مردم که رسم فراموش شده در سیستم مدیریتی ماست و اکثر مسئولان کشوری و استانی همواره بجای عذرخواهی از کمبودها و کاستی ها و اشتباهات سهوی خویش ، سیاست فرار رو به جلو را پیش گرفته و حتی طلبکار ملت نیز می گردند ،اما در حقیقت این عذرخواهی باید مقدمه ای برای حل سریع مشکل باشد نه اینکه صرفا با عذرخواهی ، مشکل همچنان باقی بوده و پسندیده بودن آن با دوباره در صف ایستادن های مردم ، مورد بی توجهی قرار گیرد. در حقیقت نباید به گونه ای تلقی شود که عذرخواهی آقای استاندار ، پایان ماجراست بلکه آغازی است برای تجدید نظر در تدابیر و تصمیم گیری ها و کیفیت گزینش مسئولان استانی تا از نیروهای کارآمد و کاربلد استفاده شود و سفارش عمه و خاله و خواهرزاده و فلان جریان و بهمان گروه و سفارش فلان ستاد انخاباتی و آقای خاص ! و … نباید سرلوحه انتصابات باشد چرا که ضعف مسئولان استان در هر رده احتمالا باعث بروز معضلاتی گردد که تلاشهای صورت گرفته دولت خدمتگزار را در افکار عمومی زیرسئوال برده و تحت الشعاع خویش قرار دهد.
آقای استاندار! عذرخواهی برای مردم نان نمی شود لذا با تغییر مدیران ضعیف و رانتی و قالبی از بروز معضل مشابه نان در استان پیشگیری کنید که در غیراینصورت تاوان بی کفایتی ها و سوء تدبیرها و بی ملاحظگی های برخی مسئولان خسته یا بی تجربه و یا کارنابلد در سطح استان و کلانشهر تبریز را به پای شخص جنابعالی خواهند نوشت و نارضایتی مردم از این تعداد مسئولان امید به اصلاح امور و وحدت و همدلی مردم را مخدوش خواهد ساخت. امروز ملت ایران بیش از هر چیز به امید و نشاط اجتماعی نیاز دارند که بوجود آمدن آن، تنها به عملکرد مسئولان وابسته است.

 

About Author