آقای ستوده‌نژاد! به عمل کار برآید!

به گزارش ساقی آذربایجان، همزمان با افزایش انتقادات از عملکرد هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس هیات فوتبال استان خوزستان در آستانه برگزاری انتخابات این هیات با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان و موافقت فدراسیون فوتبال از کار خود برکنار شده و جای خود را به سرپرست جدید داده است.

اما ماجرا از چه قرار است؟ طبق اساسنامه هیات‌های فوتبال، رئیس بعد از اتمام مدت ریاستش تا زمان برگزاری انتخابات می‌تواند همچنان به کار خود ادامه دهد. این مورد برای رئیس هیات فوتبال خوزستان نیز اتفاق افتاده بود و وی بعد از اتمام مدت قانونی، ۵۰ روزی بود که اضافه بر مدتِ ریاست خود بر مسند کار قرار داشت. درست مثل جواد ششگلانی، رئیس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی با این تفاوت که وی بعد از اتمام مدت قانونی ۵ ماهی است که همچنان در پست خود حضور دارد.

اما ششگلانی در شرایطی به عنوان سرپرست برگزارکننده انتخابات آتی هیات فوتبال استان خواهد بود که اخیر حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان در یک جمع فوتبالی از عملکرد این هیات به شدت انتقاد کرده است ولی با این وجود هیچ اقدامی در خصوص تعیین سرپرست جدید انجام نداده و به نظر می‌رسد که انتقاد او بیشتر به جنگ زرگری شباهت دارد تا یک موضع‌گیری واقعی.

درحال حاضر انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش استان و با توجه به شرایط موجود که نارضایتی‌ها از عملکرد هیات فوتبال به اوج خود رسیده است، حداقل در راستای تحقق مطالبه فوتبال‌دوستان و تغییر وضعیت یکنواخت این هیات که طی دهه‌های گذشته درحال درجا زدن است و نیز برگزاری انتخابات در یک فضای رقابتی برابر به این امر ورود کرده و همچون همتای خوزستانی با پیشنهاد سرپرست شرایط را برای تغییر رویه و خارج کردن فوتبال استان از حالت راکد خود فراهم سازد. انتظاری که با توجه به حجم نارضایتی‌ها از عملکرد هیات فوتبال استان کاملا معقول و منطقی به نظر می‌رسد.

ناگفته نماند، مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان کمتر از دو هفته دیگر در تاریخ ۲۵ مرداد ماه برگزار خواهد شد و جواد ششگلانی و یاسر نجف‌زاده با ثبت‌نام در این انتخابات برای رسیدن به صندلی ریاست این هیات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

About Author