آقای منصوری ! این بزودی دقیقا کی می شود؟

ساقی آذربایجان– وحید خدادادی: هفته گذشته استان آذربایجان شرقی میزبان منصوری، معاون اجرایی ابراهیم رئیسی بود. سفری که به گفته وی و مسئولان استانی در راستای پیگیری مصوبات استانی سفر رئیس جمهور در خرداد ماه سال گذشته به تبریز و بازدید از طرح های این سفر (ارزیابی عملکرد استاندار با علم به اینکه رئیس ستاد استانی رئیس جمهور هم در کنار وی بود) انجام شده بود حاوی نکاتی چند در باب اظهارات و وضعیت پروژه ها بود که به برخی از آن ها در این مطلب می پردازیم.منصوری از رتبه سوم آذربایجان شرقی در زمینه تخصیص اعتبارات سفر استانی خبر داد و با لحاظ صحت این ادعا و با وضعیت تحقق بودجه ای استان ما، ببینید در استان های دیگر چه خبر است.
معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان دیداراز بیمارستان جامع سرطانی تبریز نسبت به تامین ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بیمارستان جامع سرطان تبریز قول مساعد داد که مسئولان استانی بهتر است روی بخش دوم سخنانش که پیشنهاد برای تجهیزآن از محل ظرفیت و مشارکت شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ،حساب باز کنند که نه دولت آهی در بساط دارد و نه به امید دولت ماندن کاری از پیش می برد. خصوصا آن که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم از بابت نبود امکانات مالی و اختصاص بودجه از محل مصوبات سفر رییس جمهورگلایه دارند از آن روی که بنا به مصوبات سفر قرار است این دانشگاه از مسیر اجرای طرح مولد سازی دارایی دولت و با فروش زمین های این دانشگاه گذران امورکنند و چون متراژ زمین ها بالاست فعلا در مزایده ها خبری از خریدار نیست، مشکلات مالی گریبانگیر مجموعه است. این گمانه بی پولی دولت زمانی تقویت می شود که بدانیم معاونت محترم اجرایی در بازدید دیگرش از قطعه ۶ آزاد راه تبریز – ارومیه برای تایید پیشنهاد تهاتر زمین برای تامین منابع مالی پروژه قول مساعد داد!
افتتاح بزودی راه آهن تبریز- بستان آباد که پروژه ای به قدمت تاریخ است از نکات جالب و امیدوار کننده این سفر بود و امیدواریم، امیدواریم، امیدواریم تا این پروژه در ۶ ماهه اول سال جاری بالاخر بالاخره بالاخره افتتاح شود.
از جنجالی ترین و به تعبیری مهم ترین مصوبه سفر رئیس جمهور به استان قول استقلال مس بود. حدود یک سال بعد از اتخاذ این تصمیم و صدور دستور آن از سوی رییس محترم جمهور تازه معاونت اجرایی وی از واژه بزودی برای تحقق این مهم استفاده کرده و برخی از رسانه ها هم با آب و تاب این خبر را با رو تیتر خبر خوش معاون رئیس جمهور به مردم آذربایجان کار کرده اند. کاش امکان این وجود داشت تا از وی بپرسیم اولا این بزودی دقیقا کی هست؟ و ثانیا چرا دستور صریح عالی ترین مقام اجرایی کشور یک سال است که جامع عمل نپوشیده است؟ از یک قدم تا استقلال مس سخن گفته و باید پرسید آن یک قدم را کی بر می دارید؟ موارد محقق شده در این رابطه هم مصداق اوزوموزون گوجونه اتفاق افتاده و اگر همت مسئولان استانی نبود، باند کرمانی ها خیال استقلال دادن ندارد. کاتالان از اسپانیا، تایوان از چین و … استقلال گرفتند و مس آذربایجان همچنان نان خور و زیر دست دارودسته کرمانی هاست. دولت رئیسی اگر فقط و تنها فقط همین یک فقره استقلال مس را به معنای دقیق کلمه محقق نماید، دیگر نیازی به دادن بودجه به سایر پروژه ها نیست و آذربایجان دخل و خرجش را با همین مس حل می کند. با هر مسئولی که در این رابطه صحبت می شود چنان معادله پیچیده ای را تحویل می دهد که حتی بزرگترین ریاضیدانان هم از حلش عاجزند. دستور تشکیل شرکتی بنام مس آذربایجان که قرار است مدیریت منابع مس استان را در اختیار داشته باشد دیگر این حرف ها را ندارد. یک روز می گویند در حال انتخاب نفرات هیئت مدیره هستیم، یک روز می گویند قرار است هلدینگ شود و روزی دیگر ادعای دیگر! موضوعات ساده را چنان پیچیده می کنند که افراد معمولی سردرنیاورند و همه به وعده ها دل خوش باشند. تقریبا دو سال از عمر دولت گذشته و قصه استقلال مس و سرنوشت آن چیزی شبیه برجام است که با تغییر روسای جمهور امریکا تغییر مسیر می دهد. اگر در دو سال باقیمانده استقلال مس محقق شد که شد، نشد عمرا باند کرمانی ها اجازه بدهد تا این وعده در دوره ریاست جمهوری شخص دیگری محقق شود و شاید هم رئیس جمهور بعدی کلا با این دستور مخالف باشد و پرونده به بایگانی تاریخ برود

About Author