آلایندگی نیروگاه بناب ناچیز است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی آثار آلایندگی مازوت سوزی نیروگاه بناب در هوای این شهر را ناچیز اعلام کرد.

شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس پایش های ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در این شهرستان امسال با وجود مازوت سوزی نیروگاه حرارتی، عدد آلودگی این شهر از ۶۰ تجاوز نکرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه حرارتی شهرستان بناب هر سال به مدت چهار ماه مازوت سوزی دارد و این موضوع به دلیل کمبود گاز در فصل سرما است، گفت: کیفیت هوای شهرستان بناب از ابتدای امسال تاکنون در شرایط پاک بوده است.

اشتری تاثیر مازوت سوزی در میزان آلایندگی های هوا را مهم خواند و با بیان اینکه هر گونه سوخت مازوت منجر به آلودگی هوا می شود، اظهار کرد: میزان این آلودگی ها از واحدی به واحدی دیگر و از شهری به شهری دیگر متفاوت است.

وی افزود: هر چند مازوت در هر واحد تولیدی و صنعتی به خصوص نیروگاه های برق از نظر مسایل زیست محیطی با ایراد و اشکال همراه است، اما بنا به دلایل اقتصادی و معیشتی مردم باید این موضوع را تحمل کنیم.

به گزارش ایرنا، نیروگاه حرارتی سهند بناب در کیلومتر هفت جاده بناب – تبریز در مجاورت روستای شورگل، از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات، شامل ۲ واحد بخار ۳۲۵ مگاواتی است.

سوخت اصلی نیروگاه سهند بناب گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن مازوت است.

این نیروگاه مجهز به ۲ عدد برج خنک‌کن خشک (هلر) است و تجهیزات آن شامل بویلر، توربین و ژنراتور است و تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی فعالیت می کند.

About Author