آلیش‌کاران برای حضور در جایزه بزرگ انگیزه دارند

نایب رییس زنان فدراسیون کشتی گفت: ملی‌پوشان برای حضور در جایزه بزرگ قرقیزستان انگیزه زیادی دارند و نهایت تلاش خود را برای کسب مدال خواهند داشت.
فاطمه درخشانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: ۱۰ روز گذشته دعوت‌نامه برگزاری مسابقات تیم‌های کشتی آلیش زنان و مردان کشورمان در رقابت‌های جایزه بزرگ جام ارکینبایف قرقیزستان برای فدراسیون کشتی ارسال شد. این رقابت‌ها از ۲۸ آذر تا اول دی در قرقیزستان برگزار خواهد شد. آلیش‌کاران راهی این مسابقات شدند.
وی افزود: با توجه به فشرده بودن برنامه‌ها، یک اردو برای تیم ملی کشتی آلیش در اواخر آبان برگزار کردیم و زمانی که اعلام کردند، برپایی این رقابت‌ها قطعی است، اردوی دوم را به سرعت برگزار و برای دعوت‌نامه آلیش‌کاران اقدامات لازم انجام شد.
نایب رییس زنان فدراسیون کشتی عنوان کرد: مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته برگزار شد و با توجه به اینکه آلیش‌کاران به مدت ۲ سال در هیچ مسابقه برون مرزی به دلیل کرونا شرکت نکردند و حتی اردوها ۲ بار لغو شد، برای آنکه حق آلیش‌کاران ضایع نشود، انتخابی درون اردویی را برگزار کردیم.
وی ادامه داد: در هر وزن یک نفر و در مجموع ۶ آلیش‌کار راهی مسابقات جایزه بزرگ شدند. ملی‌پوشان برای حضور در جایزه بزرگ انگیزه دارند و نهایت تلاش خود را برای کسب مدال خواهند کرد. امیدوارم بتوانیم در هر وزن به طلا برسیم. همچنین تاکنون اعلام کردند که رقبای دختران ما در این مسابقات کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و اوکراین هستند.
درخشانی تاکید کرد: با توجه به اینکه تقویم مسابقات ۲۰۲۲ اواخر دسامبر آماده می‌شود، برنامه‌ریزی بهتر و تمرینات بیشتری برای حضور در مسابقات آینده خواهیم داشت. همچنین دکتر بدنساز را برای دختران در نظر گرفتیم تا به تیم اضافه شود و بتوانیم ضعف آنها را از بین ببریم و تقویت کنیم و با آمادگی کامل راهی مسابقات آسیایی و جهانی شوند.
نایب رییس فدراسیون کشتی درباره امکان اعزام تیم ملی کشتی آلیش به بازی‌های آسیایی گفت: اگر کشوری که بازی‌های آسیایی در آن برگزار می‌شود، کشتی آلیش را نداشته باشد، این ورزش را در بازی‌ها قرار نمی‌دهد. در دوره قبل بازی‌های آسیایی داخل ترکمنستان ۲۰۱۷، ترکمنستان این ورزش را داشت و در این بازی‌ها قرار داد. اگر چین میزبان بازی‌های آسیایی چنین اقدامی کند حتما دختران را اعزام می‌کنیم.
وی علت برگزار نشدن مسابقات قهرمانی کشوری کشتی کلاسیک را نبود بازی‌های بین‌المللی دانست و افزود: مسابقات قهرمانی کشوری کشتی آلیش را سال گذشته به سختی برگزار کردیم و ستاد کرونا اعلام کرد در صورتی این رقابت‌ها برگزار شود که آن رشته مسابقات برون مرزی داشته باشد اما در تلاشیم تا در صورت بهبود شرایط امسال قهرمانی کشور را برای هر ۲ سبک کشتی برگزار کنیم.
ملی‌پوشان کشورمان قرار است در جام بین‌المللی ارکینبایف که روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود، شرکت کنند. وزن‌کشی مسابقات نیز روز دوشنبه انجام خواهد شد.
اسامی بانوان اعزامی به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: سپیده بابایی
۶۰ کیلوگرم: فاطمه فتاحی
۶۵ کیلوگرم: محدثه حسینی
۷۰ کیلوگرم: ریحانه گیلانی
۷۵ کیلوگرم: مریم احمدی
۷۵ + کیلوگرم: هانیه عاشوری
همراهان: آنا براتی (سرمربی)، هدی نقیبی (مربی) و مونا میرزایی (سرپرست).

About Author