آواربرداری اماکن روستایی زلزله‌زده بسرعت انجام می‌شود

به گزارش ساقی آذربایجان، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز جمعه در ۱۲ روستایی که بیشترین خسارت را از زلزله روز چهارشنبه خوی دیده بودند، حضور یافت و پای صحبت زلزله زدگان نشست.

اکبر نیکزاد در حاشیه این بازدیدها، در جمع حادثه‌دیدگان زلزله خوی این روستاها نیز حضور یافته و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم این مناطق قرار گرفت.

در این بازدیدها، مردم این روستاها با ابراز رضایت از خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌های خدماتی و امدادی، خواستار تسریع در عملیات آواربرداری و شروع ساخت و سازها شدند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم قول داد تا در سریعترین زمان ممکن و با بسیج همه امکانات، آواربرداری انجام یافته و قبل از شروع فصل سرما، تکلیف ساخت و سازها نهایی شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده یا کامل تخریب شده است؛ یک هزار و ۱۲۷ نفر هم در این زلزله مصدوم شده‌اند که از این تعداد حدود ۷۰ نفر هنوز بستری هستند.

About Author