اردوغان و بایدن در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ دیدار می‌کنند

منابع محلی در ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در رم با همتای آمریکایی خود ملاقات کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی صباح ، این اجلاس قرار است از ۳۰ تا ۳۱ اکتبر برگزار شود و انتظار می‌رود که رئیس جمهور ترکیه در حاشیه این نشست‌ها در رم پایتخت ایتالیا با جو بایدن، همتای آمریکایی خود دیدار دوجانبه داشته باشد.

شبکه تلویزیون محلی “خبر ترک” نیز با تایید این مطلب گزارش داد رئیس جمهور ترکیه اخیرا گفته است که روابط آنکارا و واشنگتن خوب نیست و دو کشور باید مسائل مربوط به خرید سیستم دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسیه از سوی آنکارا را “حل و فصل” کنند.

اردوغان افزود که دو طرف باید به عنوان دوست همکاری کنند ، اما “روند فعلی رضایت بخش نیست.”

پیش از این اردوغان گفته بود: “من با جورج بوش پسر، باراک اوباما و دونالد ترامپ به خوبی کار کردم، اما نمی‌توانم بگویم که شروع کار ما با جو بایدن خوب بود.”

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان در نظر گرفت که یک روند سالم در روابط بین ترکیه و آمریکا وجود دارد، افزود: ما هواپیماهای F-۳۵ خریداری کردیم و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار پرداخت کردیم و جنگنده‌ها به ما تحویل داده نشد.

وی تأکید کرد: موضوع سامانه اس -۴۰۰ روسیه تمام شده است و نمی‌توان هیچگونه حکمی را در این زمینه پذیرفت. ترکیه صادقانه در قبال آمریکا رفتار می‌کند، اما “متأسفانه آمریکا اینگونه رفتار نکرده است.”

About Author