ارزش پرونده‌های قاچاق کشف شده در مرز بازرگان ۲/۵ برابر افزایش یافت

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: سال گذشته، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده با موضوع کشف کالای قاچاق در این گمرک به ۲ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۲.۵ برابر افزایش داشته است.
رامین ظهیری روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۶۵۵ پرونده قضایی مربوط به قاچاق طی سال گذشته در این گمرک تشکیل شد که این تعداد نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: عمده پرونده های قضایی تشکیل شده در این گمرک مربوط به قطعه های صنعتی، گازوییل، مشروبات الکلی، لوازم یدکی، البسه، دارو، پزشکی، انواع مواد مخدر، انواع چسب، دنبلان، تریلر، بیل مکانیکی، جوجه، رزین اپوکسی، مواد آرایشی و بهداشتی و سیگار است.
مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: بیشتر کالاهای قاچاق به کمک دستگاه‌های کنترلی و سامانه ایکس‌ری حین ورود و خروج کامیون‌ها کشف و ضبط می‌شود.
وی ادامه داد: از ۶۵۵ پرونده تشکیل شده درخصوص قاچاق، ارزش ریالی ۴۶۸ مورد آن بالای ۱۰ میلیون ریال و ۱۸۷ مورد کمتر از ۱۰ میلیون ریال بود.
به گزارش ایرنا، گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.
گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
آذربایجان‌غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان است.

About Author