از جیب مردم به کیسه صاحب ملک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سیر صعودی اجاره‌بهای اماکن صنفی دلیل مهم افزایش قیمت کالا و خدمات در زنجان است.

به گزارش ساقی آذربایجان ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش اجاره‌بهای اماکن صنفی در سال‌های اخیر یکی از دلایل مهم افزایش قیمت کالا و خدمات در استان زنجان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از صنوف استان به صورت استیجاری فعالیت می‌کنند، بالا بودن اجاره بهای این واحدها زمینه گران‌فروشی برخی صنوف را فراهم می‌کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: هم‌اکنون در استان بیش از ۷۰۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب وجود دارد که بخش عمده این واحدها به صورت استیجاری است.
این مسئول ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد صنوف فاقد پروانه کسب استان و نیز افراد متقاضی تغییر مکان در پروانه کسب دارای محل استیجاری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: هم‌اکنون اجاره‌بهای اماکن صنفی در برخی نقاط زنجان بیش از سایر استان‌ها است و این امر نباید باعث شود بخشی از هزینه‌ها از جیب مردم تامین شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان فغفوری با اشاره به افزایش فروش اینترنتی در صنوف استان، خاطرنشان کرد: میزان فروش غیرحضوری و الکترونیکی پیش از شیوع کرونا در استان حدود ۴ درصد بود که این میزان هم‌اکنون به ۱۷ درصد رسیده است.

About Author