از ۲۳ آبان شرکت گاز به نیروگاه حرارتی، گازی نداده است

محسن موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کار ما بهره برداری بوده و نیروهای انسانی و ابزار کار ۷۰۰ نفر تلاش می‌کنند و دو واحد بخار ۳۵۰ مگاوات داریم.

وی با بیان اینکه خاموشی مکرر در سال ۱۴۰۰ داشتیم ولی امسال وجود نداشت خاطر نشان کرد: در مدیریت جدید دولت جدید دستور وزیر بود تا به هیچ عنوان در بخش خانگی قطعی نداشته باشیم و همکاران در دمای قابل تحمل وارد و تعمیرات را انجام می‌دادند .

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق گفت: در فصل بهار و تابستان که مصارف خانگی پایین تر می باشد از گاز استفاده می‌کنیم اما وقتی فصل سرما می‌شود گاز خانگی در اولویت بوده و گازوییل و مازوت حتی این مازوت مورد استفاده محدود است و تا ۴۰ روز مازوت وجود دارد.

وی اظهار داشت: امسال تغییرات سوخت از ۲۳ آبان بود و فاصله قابل توجهی با سال گذشته بود که در ۲۳ آبان صلح شرکت ملی گاز شدیداً آلارم داد که محدودیت اعمال شود و به مازوت تغییر دهیم و یک ربع الی بیست دقیقه زمان می‌کشد تا به گاز تغییر دهیم .

موسوی با اعلام اینکه نیروگاه تبریز با اینکه کهنه بوده و تکنولوژی چندین سال قبل را دارد، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای نیروگاه حرارتی هزینه شد.

وی افزود: نیروگاه ارومیه راندمان بالا و میزان مصرف آب پایینی دارد اما راندمان ما مربوط به ۴۰ سال قبل است تعمیرات و تغییرات می‌شود اما قابل مقایسه با آنها نیست.

About Author