استاندار: عملکرد واکسن‌های کرونا در زنجان آنالیز می‌شود

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت کرونای استان گفت: بر این اساس باید به سمت آنالیز عملکردی واکسیناسیون حرکت کرد و از طرفی اینکه عملکرد انواع واکسن ها در افراد چگونه بوده نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ساقی آذربایجان محسن افشارچی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در زمان حاضر باید ادبیات مقابله با کرونا تغییر یابد افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجهیز امکانات بیمارستانی و تدبیرهای متفاوتی از قبیل درمان های سرپایی در ارتباط با کرونا مورد توجه قرار گرفت که بسیار مثبت بوده است.
وی بابیان اینکه به طور حتم و در صورت انجام ندادن اقدامات موثر، با فشار پیک پنچم مواجه می شدیم، به طور قطع شمار مرگ و میرها به مراتب افزایشی می شد، اضافه کرد: کارهای بسیاری خوبی برای مدیریت کرونا انجام گرفته، اما اکنون سپر جدید “ واکسیناسیون عمومی” محسوب می شود که در حال انجام است و بر این مبنا باید نسبت به این مهم آگاهی و شهود بیشتری داشته باشیم.
افشارچی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر کار رهگیری و پیگیری بیماران کرونایی باید نسبت به عملکرد واکسن های مختلف در افراد توجه بیشتری داشته باشد، ادامه داد: می‌توان با امر واکسیناسیون مراجعات سرپایی را نسبت به پیک های قبلی کاهش داد که این روند کاهشی داشته است.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نتیجه تاثیر واکسیناسیون کرونا در استان طی سه هفته آینده توسط دست اندرکاران علوم پزشکی استان باید مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: بر این اساس باید شمار بیماران سرپایی کرونا دریافت کننده واکسن و حتی افرادی که واکسینه کامل شده اند ولی کارشان به بستری منتهی شده باید استخراج شود.
افشارچی با بیان اینکه این کار به تفکیک عملکرد نوع واکسن های تزریقی نیز کمک می کند افزود: تا زمانیکه از عملکرد واکسن در افراد اطلاعاتی نداشته باشیم، نمی توانیم خودمان را مطابق با مشکلات ایجاد شده آماده کنیم که این موضوع نکته بسیار مهمی است.
استاندار زنجان در خصوص چگونگی واکسیناسیون در مناطق مختلف استان ادامه داد: باید نسبت به ترغیب مردم به خصوص در مناطقی که استقبال مطلوبی به امر واکسیناسیون نداشتند، اقدام جدی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه هنگام واکسیناسیون کرونا اطلاعات فردی از اشخاص دریافت می شود، اضافه کرد: بطور معمول ۹۰ درصد افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اند دُز دوم را نیز تزریق می کنند و در غیر اینصورت باید نسبت به پیگیری کامل واکسیناسیون مبادرت کرد و در این خصوص اهتمام جدی داشت.
استاندار زنجان افشارچی با تاکید بر اینکه هوشمند ترین مدیریت کنونی کرونا نیز همان رهگیری و پیگیری بیماران کرونایی است، افزود: در این خصوص باید نسبت به شناسایی افراد واکسن زده و یا نزده اقدام کرد.
استاندار زنجان گفت: هنوز هیچ آگاهی عمیقی در خصوص عملکرد واکسن کرونا در استان نداریم هر چند نتایج مثبت شده و باید اطلاعات بیشتری ارائه شود و از طرفی در آستانه ورود به موج ششم هستیم که این مهم می تواند با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به تاخیر بیفتد.
وی یادآور ی کرد: همراهی مردم در مدیریت کرونا نقش مهمی دارد چرا که کمک می کند تا خدمتگزاران، بتوانند ذهن خود را از مدیریت بیماری به مسائل معیشتی و اقتصادی سوق دهند.

About Author