اصحاب رسانه باید زبان گویای مردم باشند

رئیس بسیج رسانه آذربایجان شرقی گفت: اصحاب رسانه باید زبان گویای مردم باشند، رسانه باید مطالبه‌ی عموم مردم را مطرح کرده و در راستای حل مشکلات مردم پیش رود.

جواد بیرام زاده با حضور در غرفه تابان خبر در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری، با بیان اینکه تابان خبر، از جمله رسانه‌هایی است که همواره فعال و پای‌کار بوده است، اظهار کرد: فعال بودن پایگاه‌ خبری تابان نشان از قوت این رسانه است که در تمامی مراسم‌ها حضور داشته و اخبار را به خوبی پوشش می دهد و خوشبختانه تابان رویه‌ی بسیار خوبی را دنبال می‌کند، امیدواریم که بهتر از این نیز مسیر موفقیت را طی کند.

وی با اشاره به حضور رسانه‌های فعال در نمایشگاه مطبوعات، گفت: حضور رسانه‌ها به ویژه پایگاه‌های خبری نشان از پویا و فعال بودن این رسانه‌هاست.

 

رئیس بسیج رسانه آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی بعد از تهران دومین استانی است که دارای بیشترین تعداد پایگاه‌های خبری است، گفت: آذربایجان شرقی دارای ۵۶۰ پایگاه خبری، خبرگزاری و روزنامه است.

وی ادامه داد: امیدواریم کم و کاستی نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در دوره‌های بعدی نیز جبران شود.

بیرام زاده با بیان اینکه اصحاب رسانه باید زبان گویای مردم باشند، تاکید کرد: رسانه باید مطالبه‌ی عموم مردم را مطرح کرده و در راستای حل مشکلات مردم پیش رود، معتقدم مطرح کردن انتقاد بجا و مطالبه از مسوولان بسیار خوب است.

 

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبه‌ی مردم مهم‌تر از تخریب است،  ادامه داد: مطالبه‌ی خواسته‌های مردم از مسئولان می‌تواند توسط رسانه انجام شود؛ چرا که رسانه به راحتی می‌تواند حرف و مشکل مردم را به مسئولان منتقل کند.

رئیس بسیج رسانه آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیج رسانه در بحث مطالبه گری ورود پیدا کرده‌ است، گفت: امروزه مشکلاتی در شهر وجود دارد که رسانه‌ها باید به این موارد ورود کند، متاسفانه برخی از مسئولان نسبت به انتقاد ظرفیت ندارند که ضرورت دارد چنین مسئولانی ظرفیت خود را نسبت به انتقادات بجا افزایش دهند.

وی با بیان اینکه پیشرفت های خوبی در کشور انجام شده است؛ درحالیکه هیچ کدام از این پیشرفت‌ها آنگونه که باید مطرح نشده‌اند، گفت: به عنوان مثال اخیرا در بازدید از پروژه‌های نهضت مسکن ملی در شهرجدید سهند شاهد پیشرفت خوبی از آماده شدن پروژه‌ها بودیم ولی در حالیکه بسیاری از مردم از وجود آن بی اطلاع هستند.

 

رئیس بسیج رسانه آذربایجان شرقی یادآور شد: این امر واقعیت دارد که کم و کاستی در برخی موضوعات وجود دارد و هر چیزی گل و بلبل نیست ولی اینکه اگر نتوانیم پیشرفت‌های کشور را از طریق رسانه‌ها مطرح کنیم، در واقع هنوز دارای نقاط ضعف هستیم؛ لذا رسانه‌ها باید در راستای رفع نقاط ضعف، اقداماتی از جمله مطالبه‌گری را عملیاتی و مسئولان را وادار به پوشش نقاط ضعف خود کنند.

وی تاکید کرد: رسانه ها به خوبی می‌توانند متوجه نقاط ضعف‌ها در جامعه شوند برهمین اساس باید در راستای اصلاح نقاط ضعف اقداماتی از جمله مطالبه گری را حتما انجام دهند.

About Author