اصحاب فرهنگ و هنر سرمایه‌های معنوی زنجان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: یکی از اقدامات مهمی که پیگیری شد تا در سفر رئیس‌جمهور تصویب شود، تکمیل ۷ پروژه نیمه‌تمام فرهنگی و هنری است.
محمدربیع احمدخانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) زنجان با بیان اینکه جلساتی که با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، از بهترین اوقات و جلسات است، اظهار کرد: هنرمندان نیز مانند سایر مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند و در یک سال گذشته که مدیریت ان بخش را عهده‌دار بودم، با تلاش و همت اصحاب فرهنگ و هنر و همکاران اداره‌کل توانستیم اقداماتی برای تعمیر و تجهیز فرهنگ‌سراهای استان، علی‌الخصوص فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) انجام دهیم.
وی افزود: در ۳۱ شهر استان فقط ۷ مجتمع فعال داریم و این فرهنگ‌سراها با توجه به قدمت‌شان که متوسط ۲۵ سال است، نیازمند تعمیرات بود که با مساعدت سازمان مدیریت در سال‌جاری اقدام به تعمیر و تجهیز این فرهنگ‌سراها کردیم.
این مسئول تصریح کرد: در طول این یک سالی که مسئولیت خود در فرهنگ و ارشاد را بر عهده گرفته‌ام، ۲۴ جشنواره شروع به کار کرده‌ که از این تعداد ۱۲ جشنواره اجرا شده و ۱۲ جشنواره نیز در حال برگزاری است.
احمدخانی با بیان اینکه یکی از اقدامت مهم که پیگیری شد تا در سفر رئیس‌جمهور تصویب شود، تکمیل ۷ پروژه نیمه‌تمام فرهنگی و هنری است، ادامه داد: خدمت در عرصه فرهنگ و هنر، فرصتی گران‌بها بوده و استفاده از این فرصت برای خدمت‌رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر توفیقی عظیم است.
وی با اشاره به درگذشت حاج حسن مهدیون، هنرمند عرصه هنرهای تجسمی و عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی اشراق، خاطرنشان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر سرمایه‌های معنوی استان هستند و باید با پاسداشت پیشکسوتان، ضمن قدردانی از این قشر، امیدی در دل جوانان این عرصه ایجاد کرد.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات اکبر نوری قدردانی و مدیریت فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) طی حکمی به رمضانعلی حسنلو ابلاغ شد.

About Author