اعضای شورای شهر تبریز یا رئیس ستاد انتخاباتی کاندیداهای مجلس!

در این تبلور مردم‌سالاری که تا روز انتخابات به نحوی از انحاء، تقریبا قول و فعل اکثریت جامعه را برای انتخاباتی پرشورتر به خود مشغول خواهد کرد، فعالیت انتخاباتی برخی از اعضای شورای شهر تبریز نیز در نوع خود قابل تأمل است.

تنور انتخابات مجلس شورای اسلامی، رفته رفته داغ می‌شود و کاندیداها در این فرصت سه هفته باقی‌مانده، از فرط شرکت در محافل و مجالس تا رتق‌وفتق امورات ستادها و چاپ بنر و پوستر و… وقت سر خاراندن ندارند؛ هر چه باشد فرصت برای رقابتی سخت، کم است.

در این تبلور مردم‌سالاری که تا روز انتخابات به نحوی از انحاء تقریبا قول و فعل اکثریت جامعه را برای انتخاباتی پرشورتر به خود مشغول خواهد کرد، فعالیت انتخاباتی برخی از اعضای شورای شهر تبریز نیز در نوع خود قابل تأمل است.

چنان‌که طبق درگوشی‌ها، برخی از اعضای شورای شهر تبریز آستین خود را در قامت رئیس ستاد انتخاباتی کاندید متبوعشان بالا زده‌ و مدت‌هاست که امورات ستاد انتخاباتی آن کاندید را سامان‌دهی می‌‌کنند.

هرچند که نگارنده بر این واقف است که فعالیت عضو شورای شهر در ستاد انتخاباتی، منع قانونی ندارد و نمی‌توان به آن خرده گرفت؛ اما از جنبه اخلاقی نیز این مهم قابل طرح است که مگر یک عضو شورای شهر متعهد به تمرکز در وظایف ثقیل خود را برابر تبریزِ چند میلیون نفری نیست که با فراغت خاطر عهده‌دار یکی از پرمشغله‌ترین مسئولیت‌ها می‌شود؟

طبعا اقبال کاندیداهای مجلس به تعامل با اعضای شورای‌شهر با هدف استفاده از ظرفیت آراء و شبکه‌سازی‌های آماده آن عضو شورا است که تاثیر بسزایی در رای‌آوری داشته و هر داوطلبی را وسوسه به تناول چنین راحت‌الحلقومی خواهد کرد.

شورای شهر تبریز که خود این ایام از متن تا حاشیه‌اش، خروارها کار بر زمین‌مانده است، نباید ذهن و زمان خود را به امر دیگری معطوف کند.

برای مثال این روزها طبق اصول و وظیفه باید اعضای شورا به تناسب کمیسون‌هایی که در آن هستند، درگیر بررسی بودجه ۳۰ هزار میلیاردی تبریز! باشند؛ بودجه‌ای که به اذعان خودشان، حتی بیشتر از استان‌هایی مانند اصفهان بوده و مثلا از جمع بودجه ۴ استان هم‌جوار نیز زیادتر است.

آیا آن‌ها چنان فراغت خاطری دارند که بیخیال از کنار این بودجه هنگفت رد شده و کار انتخاباتی می‌کنند؟ طبیعی است که خروجی چنین شورایی نیز فاجعه ۵ بهمن خواهد بود که شهردار هم برای نقد آنان وقعی قائل نشده و «تره‌ خرد نخواهد کرد»، شاید این حرکت شهردار هم در حق چنین شورائی که برای جایگاه خود شأنیتی قائل نیستند به حق باشد.

منبع: آناج

About Author