اعلام ممنوعیت پوشیدن تی‌شرت نامناسب برای آقایان فروشنده

به گزارش ساقی آذربایجان، حمید خرمی رییس اتاق اصناف قم با اشاره به ضرورت توسعه طرح‌های حجاب‌محور در سطح قم عنوان کرد: قوانین محکمی در خصوص ضرورت رعایت حجاب و عفاف توسط فعالان صنفی مختلف با مدیریت اتاق اصناف وضع شده و در حال اجرا است.

به نوشته فارس، وی ادامه داد: حتی عده‌ای از فروشندگان متعهد و با اصالت، ورود و عرضه کالا و خدمات به مشتریان بدحجاب را نیز در محدوده کاری خود ممنوع کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف قم بیان کرد: یکی از مصوبات مهم اتاق اصناف و اماکن قم این است که فروشندگان قمی چارچوب‌هایی را در زمینه حجاب خود رعایت کنند و هم زنان و هم مردان نسبت به نحوه و میزان پوشش خود دقت داشته باشند. به عنوان مثال پوشیدن تی‌شرت نامناسب برای آقایان و مانتوهای خیلی کوتاه برای بانوان فروشنده ممنوع است.

*شهروندان در صورت مشاهده فروشنده بدحجاب به «۳۴۱۲» گزارش دهند

خرمی تصریح کرد: بر اساس مصوبات با فروشندگان بدحجاب برخورد می‌شود ولی در عرصه عمل برای ممانعت از فروش کالا یا ارائه خدمات به افراد بدحجاب نمی‌توان اقدامی جز تذکر انجام داد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده فروشنده بدحجاب در قم یا در صورت مشاهده فروش کالا به مراجعه‌کنندگان بدحجاب توسط فروشگاهی در قم، می‌توانند این مسئله را به شماره تلفن «۳۴۱۲» گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

About Author