افزایش سگ‌های بلاصاحب در شهر تبریز

شهردار تبریز در پاسخ به اینکه چرا جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر زیاد شده است، گفت: قبلا روش جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب متفاوت بود اما در سال‌های اخیر به دلیل حساسیت‌های بالا و تغییر قوانین، نحوه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

یعقوب هوشیار امروز در میز خدمت مسجد امام علی(ع) رشدیه، اظهار کرد: شهرداری تبریز در برخورد و جمع‌آوری وانت بارها، طبق‌ها و اصناف سد معبرکننده جدی است اما توفیق این مهم فقط با مشارکت عمومی میسر خواهد بود.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص سد معبر گسترده وانت‌بارها و برخی اصناف و کسبه خیابان عباسی گفت: با وجود ایجاد برخی حواشی، شهرداری تبریز درگیر برخورد با معضل سد معبر وانت‌بارها و طبق فروش‌ها نموده و تاکنون ۲۵۰ وانت بار به پارکینگ منتقل شده‌اند.

شهردار تبریز همچنین با انتقاد از اصناف و کسبه‌ای که علاوه بر مغازه خود، محیط پیاده‌رو و حتی خیابان را مسدود می‌کنند، افزود: باید در کنار برخوردهای سلبی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را برای توجیه شهروندان، اصناف و کسبه به کار گیریم.

وی با تاکید بر اینکه بدون مشارکت عمومی شهروندان، معضل سد معبر در شهر حل نمی‌شود، متذکر : اصناف نیز جزیی از این مردم هستند و باید خودشان نسبت به رفع سد معبر اقدام کنند ضمن اینکه مردم نیز باید از خرید اجناس از افرادی که اقدام به سد معبر کرده‌اند خودداری کنند.

هوشیار در ادامه در پاسخ به اینکه چرا جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر زیاد شده است، تصریح کرد: قبلا روش جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب متفاوت بود اما در سال‌های اخیر به دلیل حساسیت‌های بالا و تغییر قوانین، نحوه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های جدید، امحاء حیوانات بلاصاحب امکان‌پذیر نیست و پروسه زنده‌گیری آنها زمانبر است.

شهردار تبریز اضافه کرد: سگ‌های بلاصاحب توسط داروهای بیهوشی زنده‌گیری شده و پس از عقیم‌سازی رهاسازی می‌شوند، از این‌رو بخش عمده این سگ‌ها علامت‌گذاری شده‌اند.

هوشیار با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار قلاده سگ بلاصاحب جمع‌آوری، عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی شده‌اند، گفت: امید است با راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در جاده اسپیران بخشی از مشکلات حل شود.

شهردار تبریز این میز خدمت ضمن دیدار چهره به چهره، دستورات لازم را برای حل مشکلات شهرک‌های نوساز شرق تبریز صادر کرد.

لزوم حل مشکل آبگرفتگی میدان شهید فهمیده، برخورد با وانت‌بارهای سد معبر کننده، توجه به فضای سبز جاده سلامت، جلوگیری از ساخت و سازهای تجاری در مناطق مسکونی، بازنگری در ورود و خروج رشدیه و مشکلات مسجد امام علی(ع) از جمله موارد مطرح شده در این میز خدمت بود.

پایان پیام

About Author