افزایش قیمت دارو کاملاً طبیعی است

به گزارش ساقی آذربایجان، قیمت دارو ۴۰ تا۶۰ درصد افزایش یافت. حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره وارد شدن دارو با ارز نیمایی به سایت دیده‌بان ایران گفت: ما دیگر چیزی تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم؛ یعنی در بانک مرکزی ارزی تحت عنوان ارز ترجیحی وجود ندارد و این بدین معناست که دارو دیگر با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد نمی‌شود.

شهریاری با ذکر این نکته که دارو از ابتدای سال ۱۴۰۱ با ارز نیمایی وارد می‌شود، ادامه داد: واردات دارو با ارز نیمایی است و بیمه‌ها ما به‌التفاوت آن را به بیماران پس می‌دهند. از ابتدای ۱۴۰۱ دارو با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و دیگر ارزی به اسم ارز ترجیحی نداریم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که چرا ۱۰۰۰ قلم دارو در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت حذف شده است و مردم مجبورند آن را آزاد دریافت کنند، گفت: هنوز زود است در خصوص این مسئله قضاوت کنیم. ما منتظر هستیم یکی دو هفته از شروع این قلم اقدامات بگذرد تا بعد بتوانیم نظر بدهیم.

شهریاری درباره علت نامه نوشتن کمیسیون بهداشت به ابراهیم رئیسی برای افزایش قیمت دارو به دیده بان ایران گفت: علت فرستادن نامه به رئیس جمهور برای افزایش قیمت دارو این بود که ما بازار را رصد کردیم مشاهده کردیم که دارو افزایش قیمت داشته که این افزایش قیمت کاملا طبیعی است.

شهریاری در ادامه افزود: طبق مصوبه مجلس نباید این افزایش قیمت یقه مردم را بگیرد یعنی باید مابه‌التفاوت آن از طریق پرداخت شود.

رئیس کمیسیون بهداشت ضمن تاکید بر گران شدن قیمت دارو خاطرنشان کرد: دارو باید گران شود چون هزینه آب‌، برق، کارگر و تورم هم افزایش داشته است.

این نماینده مجلس درباره انتقادها در خصوص پرداخت نشدن مابه‌التفاوت به مردم توسط بیمه‌ها، گفت: برای قضاوت پرداخت مابه‌التفاوت بیمه‌ها به مردم زود است.

About Author