افزایش نرخ گاز صنایع آذربایجان شرقی غیرمتعارف است

استاندار آذربایجان شرقی افزایش چند برابری نرخ گاز مصرفی صنایع را غیرمتعارف دانست و بر ضرورت آزادسازی این نرخ به صورت تدریجی تاکید کرد.
محمدرضا پورمحمدی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: با ارسال پیشنهادات جمع بندی شده به شورای گفتگوی مرکز و طرح در آن شورا، موضوع به گوش دولت و مجلس رسیده و در این راستا چاره اندیشی شود.
به گزارش ساقی آذربایجان وی با قدردانی از تلاش های دبیرخانه شورای گفتگوی آذربایجان شرقی در بررسی کارشناسی مباحث مطرح شده گفت: طی سال ۹۸ و ۹۹، حداقل ۱۰۰ واحد تولیدی که تعطیل شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و با توجه به مصوبه شورای گفتگو، بانک ها مگر در موارد ضروری، علیه واحدهای تولیدی عمل نکرده و آن ها را تحت فشار قرار نداده اند.
پورمحمدی همچنین با قدردانی از تلاش های تمامی فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان کشور گفت: کسانی که در سال های بعد از انقلاب در کشور مانده و با تمام تلاش خود، در پی افزایش تولید و حمایت از بخش صنعت و تولید بوده اند، جز در موارد استثنایی، هیچگاه افراد خیانت پیشه ای برای کشور نبوده و در عوض تمام تلاش خود را برای اعتلای کشور به کار گرفته اند.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: روند برخی واگذاری های واحدهای صنعتی در کشور و در استان، گاه مشکل داشته و واگذارشونده ها اهلیت لازم را نداشته اند و به این ترتیب کارخانه ای که برند یک شهر بوده، به تعطیلی کشیده شده است.
وی، اقتصاد آذربایجان شرقی را اقتصادی بر مبنای بخش خصوصی دانست و گفت: البته در این مدت همکاری خوبی بین مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان شکل گرفت که کاهش نرخ بیکاری، افزایش صادرات و همچنین بالا رفتن تعداد پروانه های بهره برداری از جمله نتایج این همکاری بوده است.

About Author