امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی است

به گزارش ساقی آذربایجان، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: سپاه پاسداران به مسئولان عراق نیز اعلام کرده اند که عملیات ها تا زمانی که تروریست ها از کردستان عراق دست به خرابکاری در ایران می زنند، ادامه خواهند داد.

وی بیان کرد: عوامل انتظامی و بسیجیان نیز در اغتشاشات اخیر فداکاری کردند و شهید دادند؛ برهمین اساس ملت ولایتمدار ایران باید قدردان این عزیزان باشند.

وی اضافه کرد: اغتشاشگران در مراغه هم می خواستند کارهایی را انجام دهند اما شورای تامین شهرستان به خوبی مدیریت، و عوامل انتظامی ورودی شهر را کنترل کردند و همین امر از حضور اغتشاشگران غیر بومی در شهر جلوگیری کرد.

وی به هفتم مهر، سالروز شهادت پنج تن از فرماندهان جنگی از جمله شهیدان فلاحی، کلاهدوز و فکوری در یک سانحه هوایی اشاره و بیان کرد: هر از این فرماندهان یک شخصیت برجسته و سرمایه نظام بودند و درست همان روز منافقان یک خطیب وارسته آقای هاشمی نژاد را در مشهد ترور کردند.

امام جمعه مراغه افزود: امام در حق ایشان تعبیر جوانمرد را به کار برده بودند زیرا اولین نفری که حزب رستاخیز را در منبر زیر سوال برد، شهید هاشمی نژاد بود.

آیت الله پورمحمدی ادامه داد: شهید هاشمی نژاد، واهمه ای از شاه نداشت و حضرت امام در یک جلسه به ایشان فرموده بودند که خودش را برای قبول مسئولیت آماده کند اما خودش ترجیح داده بود تا به کارهای فرهنگی ادامه دهد.

وی تصریح کرد: شهید هاشمی نژاد اسلام شناس بود و آثار برجسته ای در اصول عقاید و پاسخ به مشکلات جوانان، رفع شبهه در رابطه با امام زمان عجل و غیره دارد.

به گفته وی قبل از انقلاب سه عالم شامل واعظ طبسی ، شهید هاشمی نژاد و آیت الله سید علی خامنه‌ای، مبارزه با رژیم پهلوی در مشهد را هدایت می کردند.

وی به سالروز ارتحال سید علی قاضی طباطبایی، استاد علامه طباطبایی و آیت الله بهجت نیز اشاره و بیان کرد: ایشان در نجف اهل معنا و بزرگانی در محضر ایشان بودند.

وی ادامه داد: آیت الله العظمی خویی در جلسات ایشان حاضر می شدند و نقل شده است که روزی دستور العمل چهل روزه به ایشان داده و بعد از چهل روز آینده آیت الله خویی را به ایشان عیان کرده بودند.

آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه این موضوع را از آیت الله بهجت نیز استعلام کرده است، اظهار داشت: به گفته مرحوم آیت الله بهجت، آیت الله خویی خودشان هم این موضوع را به ایشان نقل کرده بودند.

About Author