انتشار اولین اثر رسمی یک خواننده

یکی از آهنگسازان و نوازندگان کشورمان از انتشار تازه‌ترین آلبوم خود با عنوان «همنوا با خیام» در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران خبر داد.

نوید قزوینه آهنگساز و نوازنده تار در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار تازه‌ترین آلبوم خود خبر داد و گفت: «همنوا با خیام» عنوان تازه‌ترین آلبومی است که به آهنگسازی بنده و خوانندگی حسن اسدزاده در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.
وی درباره دیگر جزییات اثر توضیح داد: اشعار استفاده شده در این مجموعه از رباعیات خیام بوده و در قالب ۹ قطعه موسیقی باکلام تهیه و تولید شده‌اند. تصانیف هم در دستگاه‌ها و آوازهای دشتی، بیات ترک، افشاری، بیات اصفهان، همایون و راست پنجگاه ساخته شده‌اند. توضیح اینکه این پروژه اولین آلبوم رسمی حسن اسدزاده در مقام خواننده است.
این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی درباره ویژگی‌های این کار که هفتمین اثر او محسوب می‌شود، بیان کرد: آنچه در این اثر مورد توجه آهنگساز قرار گرفته است، توجه به عمق سروده‌های عمر خیام بوده است. ورود به زمان حال و پرهیز از زندگی کردن در گذشته و آینده و از دست ندادن لحظه اکنون آهنگساز را به سمت خلق ملودی‌هایی می‌برد که به نحوی هم می‌تواند بداهه سرایی باشد. به عبارتی می‌توان گفت خلق ملودی، به تاثیر خیام بر آهنگساز سپرده شده و هدف بر آن بود که ملودی را خود شعر بیان کند.
قزوینه درباره سازبندی آلبوم هم توضیح داد: این اثر در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی است و با سازهای تار، تارباس، کمانچه، نی، تنبک و دف ضبط شده است. ضمن اینکه اصغر فلاح، فرود خاموشیان، میلاد موسوی، فردین لاهور پور و بنده گروه نوازندگان آلبوم را تشکیل می‌دهیم. نوید قزوینه متولد ۱۳۵۹ شهر صحنه کرمانشاه از جمله هنرمندانی است که تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته آهنگسازی به پایان رسانده است. او علاوه بر آهنگسازی در حوزه نوازندگی تار و سه تار نیز مهارت دارد و تا کنون نزد هنرمندانی چون محمد ذوالنوری، وهاب قزوینه، صفا قزوینه، فرهاد فخرالدینی، علی صمدپور و داریوش طلایی به فراگیری موسیقی مشغول بوده است.
«از بودن»، «سرودن فال»، «مست مست»، «ماه و سنگ»، «سپند سوخته» از جمله آثاری هستند که طی سال‌های گذشته از سوی نوید قزوینه پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.

About Author