اهمیت رعایت قوانین رانندگی وجلوگیری از مصیبت های ناخواسته

دکتر جلال معالی

راننده ال ۹۰ تا راهنمای سمت چپ را زد بلافاصله هم پیچید و خوب شد من فاصله طولی را رعایت کرده بودم وگرنه تصادف می کردم و مقصر هم می شدم و خدا را شکر رد کردم ، اما خودرو پژویی که از روبرو می آمد چنان به ال ۹۰ کوبید که صدای رعد وبرق بارش های بهاری را در ذهنم تداعی کرد .
آخه بنده خدا مگر در امتحان کتبی ویا شفاهی آئین نامه رانندگی شرکت نکردی؟ جنابعالی که قصد پیچیدن به جایی ،کوچه ای ،خیابانی و …را داری مگر نمی دانی حداقل باید چند مترجلوتر راهنما بزنی تا راننده پشت سری و اونی که از طرف مخالف میاد حواسش باشه که بهت نزنه؟یهو می پیچی همین می شه..حالا اون بنده خدایی که به خودرو جنابعالی کوبید هم کلی خسارت دید.
تازه یه عده از رانندگان محترم هم
هستند که قسم خورده راهنما نزدن هستند و هرجا پیش بیاد اختیار پیچیدن و راهبندان و هزار مصیبت دیگر را در سطح شهر زیبایمان برای خود روا می دارند.
اینکه کتابچه آئین نامه رانندگی را صرف آزمون و قبولی طوطی وار حفظ کنیم و فقط برای قبولی ،بعدش هم با یک قوطی شیرینی مشهدی تو محله همسایه ها را شیرین کام کنیم که فتح الفتوح کردیم و گواهینامه رانندگی گرفتیم و شدیم راننده درجه یک ،این نیست عزیز ،قوانین رانندگی باید همیشه و در هرجایی درذهنمان باشد و فراموش نشود تا دچار مصیبت های ناخواسته نشویم.
اما در همین راستا کار فرهنگی می تواند بسیار موثر و مفید واقع شود و برای یاد آوری عزیزان راننده مثمر ثمر باشد. کارفرهنگی و آموزش آنهم ازطریق تلویزیون و نکته قابل تامل اینکه در زمان مناسب که در آن ساعت مردم در منزل باشند و استفاده کنند و قدر مسلم آنکه نتیجه بخش خواهد بود.همین !

About Author