ایران رفتن من را جشن گرفته ولی به زودی برمی گردم

“بنیامین نتانیاهو” در اظهاراتی در جلسه رای اعتماد به دولت ائتلافی جدید اسراییل در “کنیست” (پارلمان اسراییل) مدعی شد ایران و حزب الله و حماس رفتن او را جشن گرفته اند، اما او جایی نمی رود و به زودی بازخواهد گشت.

به نقل از وب سایت “تایمز اسراییل” نتانیاهو در سخنان امروز خود در نشست پارلمان اسراییل که برای رای اعتماد به دولت ائتلافی جدید اسراییل تشکیل شده، گفت دولت جدید توانایی مقابله با ایران و نه گفتن به دولت آمریکا را ندارد.

او که به جای ۱۵ دقیقه وقت قانونی خود با عصبانیت و خشم نزدیک به نیم ساعت سخنرانی کرد، دولت ائتلافی جدید اسراییل را یک دولت ضعیف توصیف کرد که توانایی تامین امنیت اسراییل را ندارد و به همین خاطر مدعی شد: ایران هم با اطلاع از این موضوع جشن گرفته است.

سخنرانی نتانیاهو در نشست پارلمان اسراییل برای رای اعتماد به دولت ائتلافی جدید اسراییل/ تایمز اسراییل

او در عین حال گفت پیامی برای دشمنان اسراییل یعنی ایران و حزب الله لبنان و حماس دارد و پیام او این است که به رغم تغییر دولت در اسراییل، او هم اینک از جایگاه رهبر مخالفان حکومت اسراییل همچنان صدایی بلند و قدرتمندی خواهد داشت.

رهبر حزب لیکود اسراییل گفت، دولت ائتلافی جدید اسراییل دولتی که قادر به ایستادگی در برابر جامعه بین المللی در مورد مسائلی که سرنوشت  اسراییل را تعیین می کند نیست و حتی برای یک روز هم نمی تواند اسرائیل را هدایت کند.

او ادامه داد: “حتی ایران هم این را درک کرده و جای تعجب نیست که آنها امروز جشن می گیرند. آنها جشن می گیرند زیرا می فهمند که از امروز یک دولت ضعیف و ناپایدار وجود خواهد داشت که با دستورات جامعه بین المللی همسو خواهد شد.”

نتانیاهو گفت که “نفتالی بنت” (نخست وزیر جدید اسراییل) نمی تواند با تهدیدات موجودیتی ناشی از فعالیت های ایران علیه اسراییل مقابله کند چون فاقد توانایی انجام چنین کاری است.

او افزود: “من آنچه بنت امروز درباره ایستادگی در مقابل ایران در سخنرانیش گفت را شنیدم و بسیار نگرانم ، زیرا بنت برعکس آنچه قول داده بود عمل می کند… او به همان روشی که دولت ائتلافی خود را احزاب چپ و عرب تقسیم کرد، با ایران خواهد جنگید!

نتانیاهو گفت:” بنت جایگاه بین‌المللی ندارد و فاقد اعتبار و دانشی است که به وی اجازه دهد تا با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کند. در میان همه اختلافات بین ما و دولت آینده (بنت)، این مهمترین و سرنوشت سازترین تفاوت برای آینده اسرائیل است.”

نخست وزیر پیشبرد امور اسرائیل اضافه کرد: ” من به “لوید آستن”، وزیر دفاع آمریکا گفتم حتی اگر من مجبور باشم که میان تنش با آمریکا و حذف تهدید ایران یکی را انتخاب کنم، من آخری را انتخاب می‌کنم… من به او گفتم که به عنوان نخست وزیر، هر کاری برای مخالفت با توافقی که منجر به آن می‌شود که ایران یک سلاح هسته‌ای داشته باشد انجام می‌دهم و این کار را به صورت آشکار و عملیاتی انجام خواهم داد.”

او گفت که در سال ۲۰۱۵  توانست به رغم اراده جامعه بین المللی و دولت اوباما به تنهایی به کنگره آمریکا رفته و علیه توافق برجام سخنرانی کند و چنین جسارت و شهامتی در “نفتالی بنت” و دولت ائتلافی جدید اسراییل وجود نخواهد داشت چون به گفته نتانیاهو دولت جدید جرات مخالفت با تصمیمات دولت بایدن در احیای برجام را ندارد.

About Author