بازگشت پروژه‌ میلیاردی آب درمانی ساری سو سرعین به بیت المال

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران از تایید فسخ قرارداد پروژه‌ بزرگ آبدرمانی ساری سو در مرجع قضایی و بازگشت زمین به شرکت توسعه گردشگری ایران خبر داد.
علی جیرفتی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی اعلام فسخ قرارداد پروژه طلایه‌داران از سوی شرکت توسعه گردشگری ایران و اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته، در نهایت با رای شعبه دوم دادگاه عمومی شهرستان سرعین، زمین این پروژه به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های گردشگری استان بعد از ١٤ سال به بیت‌المال بازگشت.
وی با بیان اینکه پروژه آبدرمانی ساری سو موسوم به طلایه‌داران با مساحت عرصه‌ بیش از ۷ هزار مترمربع واقع در مرکز شهرستان سرعین متعلق به شرکت توسعه گردشگری ایران می‌باشد، خاطرنشان کرد: این مجموعه از سال ۱۳۸۶ به منظور ساخت هتل و مجتمع آبدرمانی به شرکت سرمایه‌گذار تحویل شده بود که متاسفانه در طول این مدت علیرغم انقضای مدت قرارداد اولیه و همچنین انقضای الحاقیه قرارداد مذکور، شرکت سرمایه‌گذار تاکنون اقدام موثری در راستای اجرای پروژه انجام نداده است.
جیرفتی در ادامه افزود: مردم، کسبه و مسئولان شهرستان سرعین بارها نارضایتی خود را نسبت به رها بودن چندین ساله این پروژه ابراز داشته‌اند و در واقع این پروژه به یک معضل اساسی برای شهرستان توریستی سرعین و استان اردبیل تبدیل شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف این پروژه گفت: با اقدامات انجام شده در شرکت توسعه گردشگری و از سال ١٣٩٧ اقدامات قانونی و حقوقی برای تعیین تکلیف و آزادسازی زمین این پروژه آغاز شد که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر این شرکت و همکاری مسئولان محترم استان اردبیل و شهرستان سرعین، با تایید فسخ قرارداد از سوی مرجع قضایی، زمین این پروژه میلیاردی بعد از ١٤ سال به بیت المال باز خواهد گشت.
جیرفتی در پایان از تمامی نهادهای نظارتی، قضایی و امنیتی استان و شهرستان سرعین در راستای احیای حقوق عامه و صیانت از بیت المال قدردانی و اظهار امیدواری کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تمامی توان خود را برای شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کار خواهیم بست.

About Author