بانوی ۵۰ ساله اردبیلی بعد از ۳۱ سال صاحب فرزند شد

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل گفت: با استفاده از روش‌های نوین در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل، زوجی پس از ۳۱ سال صاحب فرزند شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر الهام فیروزی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این زوج با توجه به سن بالا و مشکلات ناباروری چندین سال در انتظار فرزند بودند اظهار کرد: به همت کارشناسان و پزشکان زبده این مرکز از روش درمانی لقاح آزمایشگاه (IVF) استفاده و با موفقیت همراه شد.
وی سن مادر این نوزاد را ۵۰ سال و پدر را ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: روش(IVF) در این زوج برای بار دوم انجام شد و این زوج بعد از ۳۱ سال صاحب دختری به نام دنیا شدند.
متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل به روش‌های به روز و پیشرفته درمان ناباروری در این مرکز اشاره کرد و گفت: روش‌های درمانی و کمک باروری از جمله میکرو اینجکشن (ICSI)، لقاح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال جنین فریز شده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، لقاح داخل رحمی (IUI) و همچنین انجام روش بلا ستوسیت، لنفوسیت تراپی و PRP برای درمان شکست مکرر لانه‌گزینی برای درمان نازایی استفاده می‌شود.
فیروزی با بیان اینکه زوجین بهتر از در سنین مناسب اقدام به فرزند آوری کنند بیان کرد: از عوامل بروز مشکلات ناباروری سن بالای زوجین و استرس است و یا در برخی موارد مشکلات ژنتیکی هم مانع فرزند آوری زوجین می‌شود.
وی تصریح کرد: زوج‌هایی که علاقه‌مند به فرزند آوری هستند با گذشت یک سال از ازدواج خود و در صورتی که از روش‌های ضدبارداری استفاده نکرده‌اند و صاحب فرزند نشده‌اند بهتر است برای بررسی بیشتر و رفع مشکل نازایی خود به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنند.

About Author