باید جای خالی ایران را در جام جهانی پر کنیم

ماریو تات مربی تیم ملی فوتبال در مورد آخرین وضعیت اردوی تیم ملی بزرگسالان در آستانه دیدار با سوریه اظهار داشت: در چند روز گذشته با ۲۰ بازیکن منتخب لیگ ایران کارمان را شروع کردیم و فرصت خوبی بود تا کیفیت آنها را ببینیم. فصل گذشته عملکرد بازیکنان را زیر نظر داشتیم و ترکیبی از بهترینها را انتخاب کردیم تا آنها در تیم ملی خودشان را نشان دهند.
وی افزود: الان مشکل بازیکنان مصدوم وجود دارد و این توفیقی اجباری برای برخی بازیکنان بود که خودشان را نشان دهند. این باعث خوشحالی ما بود که برخی لژیونرها تمرینات و بازی‌ها در باشگاهایشان را آغاز کردند و این نفرات کیفیت تیم ملی را بالاتر خواهند برد.
مربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: فاصله زیادی تا دو بازی پیش رو نداریم. دیدم که در رسانه ها این موضوع مطرح شد که ایران در گروه ساده تر قرار گرفته اما من با این موضوع موافق نیستم. هر ۱۲ تیم این مرحله از تیم‌های برتر آسیا هستند. ما الان در جمع برترین تیم‌های آسیا هستیم.
تات خاطرنشان کرد: ایران از بهترین های آسیا است و می‌دانیم باید جای خالی ایران در جام جهانی را پر کنیم. به محض اینکه از رقبا اطلاع پیدا کردیم به آنالیز حریفان پرداختیم. از عراق شناخت بهتری داریم چرا که در بحرین با آنها بازی کردیم. مربی این تیم عوض شده و با تفکرات متفاوت رو به رو هستیم. از طرفی سوریه هم جوانان خوبی دارد و تلاش می‌کنیم تا این نفرات خوب را از کار بیاندازیم. تمام بازیکنان ما از اهمیت بازی با سوریه اطلاع دارند و می‌دانند که باید گام اول را محکم برداریم.
وی تاکید کرد: شاید ما خودمان را تیم برتر بدانیم و به همین خاطر انتظار داریم برویم و بازی را ببریم.
تیم ملی فوتبال ایران در اولین جدال خود در مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی قطر روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه خواهد رفت.

About Author