برداشت ۲۰۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در ۲۰۵ هزار و ۱۴۲ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مجید بهادری با بیان اینکه برداشت شلتوک در کشت اول برنج در ۲۱۳ هزار و ۷۰۷ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران انجام شد، گفت: برداشت برنج در ۲۰۵ هزار و ۱۴۲ هکتار از این اراضی به روش مکانیزه و مابقی به صورت سنتی صورت گرفت.
وی با اشاره به توزیع ۷۳ هزار و ۴۴۱ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان، ادامه داد: امسال ۲۱۵ هزار هکتار زمین‌های شالیزاری استان به کشت اول برنج اختصاص یافت که در ۱۲۵ هزار و ۲۹۸ هکتار ارقام محلی و ۶۲ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده، کشت شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: مبارزه با علف‌های هرز در ۴۴۸ هزار و ۹۶۴ هکتار، کرم ساقه خوار برنج ۱۶۷ هزار و ۱۶۲ هکتار و بلاست برگ در ۴۵ هزار و ۲۹۲ هکتار مزارع شالیزاری استان انجام شد.
وی در خاتمه گفت: امسال ۴۰ هزار و ۸۱۰ هکتار از مزارع شالیزاری استان بعد از کشت اول برنج به کشت مجدد برنج و ۵۱ هزار و ۷۵۲ هکتار به پرورش رتون اختصاص یافت.

About Author