بهترین زمان ازدواج، دوران دانشجویی است

به گزارش ساقی آذربایجان، بهمن نقی پور روز چهارشنبه، ۲۵ خرداد ماه، در بیست‌وچهارمین آیین ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: کانون خانواده در اسلام کانون بسیار مهمی است و دوران دانشجویی نیز زمان مناسبی برای ازدواج است چراکه آشنایی دختر و پسر از یکدیگر بیشتر بوده و زمان بیشتری دارند و دقیق‌تر انجام می‌شود و عشق و محبت بیشتری هم میان آنها وجود دارد همچنین خانواده‌ها هم آسان‌تر می‌گیرند.
وی ادامه داد: دوران دانشجویی، دوران آرمانگرایی است و انسان برای به‌دست آوردن بهترین‌ها تلاش می‌کند و انتخاب‌ها، حاشیه‌های جمعی کمتری دارند؛ بنابراین بهتر است ازدواج در سنین پایین‌تری نسبت به سنین بالاتر اتفاق بیافتد که تجربه شیرینی دارد و مشکلات دانشجویی را هم شیرین‌تر می‌کند.
وی افزود: با کمترین امکانات دست به دست هم دادن و پیوند جدیدی را آغاز کردن، بسیار ارزشمند است چراکه در این دوره افراد امیدواری و انگیزه‌ی بیشتری دارند البته چالش‌هایی چون مشکلات مالی و پذیرش خانواده‌ها وجود دارد که از والدین و مسئولین درخواست می‌کنیم از زوجین دانشجو حمایت کنند و مشکلات آنها را سهل کنند.
به گزارش ایسنا، نقی پور در پایان یادآور شد: باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا سنت حسنه پیامبر(ص) را ترویج دهیم که هرچه خانواده‌ها مستحکم‌تر باشند، جامعه به دور از مشکلات اخلاقی و حواشی خواهد بود.

About Author