بهترین فیلم‌های رزمی جهان

فیلم‌های رزمی و اکشن همیشه بخشی جذاب و پرطرفدار در سینمای جهان بوده است. در این مقاله قصد داریم ۱۰ فیلم برتر رزمی دنیا را به شما معرفی کنیم.

در ادامه این مقاله فهرستی از بهترین فیلم‌های رزمی که در میان بینندگان بسیار محبوب بوده اند و مخاطبان بسیار داشته اند را گردآوری کرده ایم. در نظر داشته باشید که در این لیست تلاش کرده‌ایم تا حد ممکن تنوع را حفظ کنیم و در عین حال فیلم‌هایی که در آن‌ها بیشتر از مبارزات رزمی کار شده است، معرفی کنیم.

فیلم اژد‌ها وارد می‌شود

فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: رابرت کلوز
نویسنده: مایکل آلن، بروس لی
بازیگران: بروس لی، جان ساکسون، رابرت وال، جیم کلی
تاریخ اکران: سال ۱۹۷۳ میلادی
میانگین امتیازات Enter the Dragon در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

به گزارش رویداد۲۴ داستان فیلم درباره شخصیت لی با بازی بروس لی جریان دارد. شخصیتی که وظیفه انجام یک مأموریت مهم را برعهده می‌گیرد و در این مأموریت باید با یک باند بزرگ مواد مخدر به مبارزه بپردازد. او در جریان این مأموریت به‌طور اتفاقی با عامل قتل خواهر خود روبه‌رو می‌شود و همین موضوع روند اصلی داستان فیلم را شکل می‌دهد. اگر هنوز فیلم اژد‌ها وارد می‌شود را تماشا نکرده‌اید، آب دستتان است بگذارید زمین و آن را ببینید. فیلمی که هرآنچه از یک فیلم رزمی بخواهید در آن پیدا خواهید کرد.

فیلم The Matrix (ماتریکس)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: خواهران واچوفسکی
نویسنده: خواهران واچوفسکی
بازیگران: کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
میانگین امتیازات The Matrix در سایت IMDB: ۸.۷ از ۱۰

مجموعه سینمایی «ماتریکس» خیلی راحت می‌تواند جز نمادین‌ترین مجموعه‌های تاریخ ژانر اکشن و قسمت اول آن یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ لقب بگیرند. داستان پیشرفت تکنولوژی و مشکلاتی که می‌تواند برای انسان به‌وجود آورد همیشه از سوژه‌های جذاب و پرمخاطب سینما تلویزیون بوده و خواهد بود و فیلم ماتریکس هم با یک روند داستانی خاص و بسیار هیجان‌انگیز به‌نشان دادن همین سوژه می‌پردازد. داستان فیلم درباره طراحی و ساخت یک هوش مصنوعی به‌دست بشر است که این هوش مصنوعی با ساخت ماشین‌های خودآگاه و هوشمند افراد مختلف را در یک واقعیت مجازی تحت عنوان «ماتریکس» زندانی می‌کند.

فیلم Kill Bill: Volume ۱ (بیل را بکش: بخش اول)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: کوئنتین تارانتینو
نویسنده: کوئنتین تارانتینو
بازیگران: اوما تورمن، دیوید کارادین، ویویکا‌ای فاکس، مایکل مدسن
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
میانگین امتیازات Kill Bill: Volume ۱ در IMDB: ۸.۲ از ۱۰

داستان فیلم روایت‌گر داستان شخصیت بئاتریس کیدو است؛ شخصیتی که در داستان او را با نام عروس می‌شناسیم. او یک تراژدی بسیار تلخ را پشت‌سر گذاشت و در مراسم عروسی خود شاهد کشته شدن شوهر و فرزندش بود. وی پس از چهار سال از کما خارج شد و تصمیم گرفت با کمک مهارت‌های رزمی خود انتقام قتل خانواده‌اش را بگیرد. فیلم بیل را بکش از معدود فیلم‌های رزمی ساخته شده در آمریکا است که پابه‌پای بهترین فیلم‌های رزمی پیش می‌رود. اگر به جنون مطلق علاقه دارید توصیه می‌کنیم تماشای این فیلم را از دست ندهید. فیلمی که بخش دوم آن در سال ۲۰۰۴ روی پرده سینما رفت.

فیلم Police Story (داستان پلیس)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: جکی چان
نویسنده: جکی چان
بازیگران: جکی چان، بیل تونگ، چارلی چو
تاریخ اکران: سال ۱۹۸۵ میلادی
میانگین امتیازات Police Story در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

داستان فیلم درباره شخصیت چان کا کوی با بازی جکی چان جریان دارد که خیلی‌ها در داستان فیلم او را با نام کوین می‌شناسند. کوین یکی از افسر‌های کاربلد نیروی پلیس در کشور هنک‌کنگ به‌شمار می‌رود که مشکل بزرگی را پیش روی خود می‌بیند. رئیس یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر برای او پاپوش درست می‌کند و قتل یک پلیس فاسد را بر گردن او می‌اندازد. کوین که پلیسی کاردرست است باید از آبروی رفته خود دفاع کند و به‌همین‌دلیل با مشکلات زیادی که سر راهش قرار می‌گیرند، روبه‌رو می‌شود تا این پاپوش و ننگ را از نام خود حذف کند و اعتبار از دست‌رفته خود را پس بگیرد.

فیلم Hero (قهرمان)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: ژانگ ییمو
نویسنده: ژانگ ییمو، فنگ لی
بازیگران: جت لی، تونی لیانگ چائو وی، مگی ژانگ، ژانگ زییی
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
میانگین امتیازات Hero در IMDB: ۷.۹ از ۱۰

داستان فیلم قهرمان درباره جنگ‌جویی بی‌نام با نقش‌آفرینی جت لی جریان دارد. جنگ‌جویی که ادعا می‌کند تمام دشمن‌های پادشاه کین را کشته است و به‌همین‌دلیل با اجازه پادشاه به او بسیار نزدیک می‌شود. پادشاه کین دشمن‌های بسیار زیاد و بسیار خطرناکی داشت که بار‌ها تا آستانه کشتن او پیش رفتند، ولی دستشان به پادشاه نرسید و از طرفی پادشاه کین نیز نتوانسته بود آن‌ها را از بین ببرد. به‌همین‌دلیل جنگ‌جوی بدون نام قصه ما کار بسیار بزرگ و مهمی را برای پادشاه انجام داده است. داستان به همین خوبی پیش نمی‌رود و پیچش‌های داستانی بسیار جذابی در داستان این جنگ‌جو به‌وجود می‌آید.

فیلم Ip Man (ایپ من)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: ویلسون ییپ
نویسنده: ادموند وانگ
بازیگران: دانی ین، سیمون یام، سامو هونگ، لین هونگ
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
میانگین امتیازات Ip Man در IMDB: ۸ از ۱۰

داستان فیلم‌های این مجموعه درباره استاد بزرگ فنون رزمی و کنگ‌فو یعنی ییپ من جریان دارد. شخصی که نخستین استاد هنر‌های رزمی در هنگ‌کنگ بود و کنگ‌فو را به‌طور عمومی در این کشور آموزش می‌داد. مهم‌ترین شاگرد این استاد کسی نیست به جز بروس‌لی که بدون شک حتی اگر اهل فیلم‌های رزمی هم نباشید او را می‌شناسید. این مجموعه سعی دارد در قالبی جذاب اتفاقات مهم زندگی این استاد بزرگ را به‌تصویر بکشد و در این مسیر عملکردی موفقیت‌آمیز دارد که محبوبیت فیلم‌های Ip Man این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد

 


فیلم The ۳۶th Chamber of Shaolin (سی و ششمین تالار شائولین)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: لائو کار لیونگ
نویسنده:‌ای کانگ
بازیگران: گوردون لیو چیا هوی، لو لیه، وانگ یو
تاریخ اکران: سال ۱۹۷۸ میلادی
میانگین امتیازات The ۳۶th Chamber of Shaolin در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

داستان فیلم درباره شخصیت سان تا جریان دارد. شخصیتی که در منطقه کانتون زندگی سختی را تجربه می‌کند. این منطقه در تصرف ژنرال تین است و او ظلم بسیار زیادی به مردم می‌کند و در تلاش است تا آزادی‌خواهان را نابود کند. سان تا که یکی از آن آزادی‌خواهان تلقی می‌شود پس از شناسایی شدن از آن منطقه فرار می‌کند، ولی خانواده او به قتل می‌رسند. سان که آوازه معبد شائولین را شنیده است تصمیم می‌گیرد به این معبد برود و مهارت‌های رزمی را زیر نظر استادان این معبد فرا بگیرد و همین موضوع شروعی به‌شمار می‌رود برای داستان‌های بسیار جذاب این فیلم سینمایی.

فیلم Kung Fu Hustle (جنب و جوش کنگ فو)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: استیون چو
نویسنده: استیون چو
بازیگران: استیون چو، دنی چان، لام سوئت، شینگ یو
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
میانگین امتیازات Kung Fu Hustle در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

داستان فیلم در دهه ۴۰ میلادی تعریف می‌شود و داستان‌های مربوط‌به یک باند خلافکاری در شهر شانگ‌های را به‌تصویر می‌کشد. این فیلم که پرشده از صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و نبرد‌های فوق‌العاده جذاب، می‌تواند برای علاقه‌مندان فیلم‌های اکشن و رزمی به یک گزینه بسیار مناسب و سرگرم‌کننده برای تماشا کردن تبدیل شود. فیلمی که داستا‌ن‌ها و مشکلات افرادی که قصد دارند به باند‌های خلاف بپیوندند را به نمایش درمی‌آورد و این موضوع را در قابی جذاب به مخاطب خودش هدیه می‌دهد.

فیلم Undisputed ۳: Redemption (شکست ناپذیر ۳: رستگاری)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: آیزاک فلورنتین
نویسنده: دیوید نیو وایت
بازیگران: اسکات ادکینز، مایکل شانون جنکینز، مارک ایوانز، روبرت کوستانزو
تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
میانگین امتیازات Undisputed ۳: Redemption در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

به گزارش رویداد۲۴ اگر به‌طور خلاصه قصد داشته باشیم به داستان این فیلم اشاره‌ای هرچند کوچک داشته باشیم بدون شک قسمت‌های مهمی از فیلم قبلی این مجموعه یعنی فیلم Undisputed ۲: Last Man Standing برای شما اسپویل خواهد شد که به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم از اشاره به داستان این فیلم خودداری کنیم. بااین‌حال اگر هنوز فیلم‌های این مجموعه محبوب در ژانر فیلم‌های رزمی را تماشا نکرده‌اید، تماشای آن‌ها را در الویت قرار دهید تا با شخصیت یوری بویکا از لحظه‌لحظه یک فیلم رزمی لذت ببرید.

فیلم Flash Point (نقطه اشتعال)

بهترین فیلم‌های رزمی جهان

کارگردان: ویلسون ییپ
نویسنده: نیکول تنگ
بازیگران: دانی ین، لوئیس کو، کولین چو، شینگ یو
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
میانگین امتیازات Flash Point در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

داستان فیلم درباره ماموری کاربلد جریان دارد که در نقش مامور مخفی به گروهی کوچک، ولی درعین‌حال بسیار خطرناک نفوذ می‌کند. این باند تبهکاری که ترکیبی از افراد چینی و ویتنامی آن را شکل داده‌اند دست به انجام انواع و اقسام خلاف‌های کوچک و بزرگ می‌زنند و به‌همین‌دلیل این مامور مخفی قصد دارد مقابل آن‌ها بایستد. بااین‌حال او نه‌تن‌ها باید از فاش شدن هویت خودش جلوگیری کند که باید با خطرات بزرگی که خودش و خانواده او را تهدید می‌کنند نیز روبه‌رو شود.

About Author