بی توجهی مسئولان استان به خلبان اسطوره ای ایران

پیکر مطهر شهید امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر محققی؛ خلبان افسانه ای اهل تبریز و پرسنل نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی در حالی در تهران به خاک سپرده شد که در موطن مادری اش خبری از صدور یک پیام تسلیت از سوی مسئولان استانی هم نبود!
غربت این شهید والا مقام تا حدی تامل برانگیز است که بیش از چهار دهه یکی از خیابان های هسته مرکزی تبریز به نام این خلبان والا مقام ثبت شده است.( سه راه امین)
با وجود انتشار گسترده خبرهای شهادت خلبان محققی در رسانه های محلی و‌ملی؛ بی تفاوتی مسئولان استان نسبت به ضایعه درگذشت و فقدان این خلبان چیره‌دست که رکورددار پروازهای برون مرزی با فانتوم بوده و در ۸ سال دفاع مقدس ملت ایران ، جانانه و مردانه از کیان ایران اسلامی دفاع کرده ، بی تردید در اذهان مردم خواهد ماند.
صدور پیام تسلیت حداقل اقدامی بود که می شد در قبال رشادت‌های این شهید گلگون کفن انجام داد که متاسفانه انجام نشد.
ظاهرا کارهای عوام فریبانه و ظاهرسازی های بیهوده ، بیشتر مورد پسند و اقبال بسیاری از مسئولان استان است تا نخبه پروری و ارج نهادن به تلاشهای بزرگمردان این آب و خاک . آذربایجان شرقی سابقه تامل برانگیزی در جریان نخبه کشی دارد و در طول تاریخ نتوانسته فرزندان فرهیخته خود را آنچنان که باید ، ارج نهد و تصاحب نماید و اکثر قریب به اتفاق نخبگان در تبریز و آذربایجان شرقی به تیر مهلک حذف و انزوا و جلای وطن و … گرفتار شده اند. افسوس و هزاران افسوس

About Author