بی پرده درباره پشت پرده اغتشاشات

به گزارش ساقی آذربایجان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز  در آستانه میلاد حضرت پیامبراکرم(ص) و رئیس مذهب شیعه امام جعفرصادق (ع) در دیدار با اساتید حوزه های علیمه تبریز با بیان اینکه پشت پرده اغتشاشات عقده‌گشایی گسترده دشمن علیه مقدسات اسلامی است، اظهار داشت: حوادثی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد صحنه تمرین برای جبهه انقلاب برای نقش آفرینی مقتدرانه و کارآمد در عصر ظهور است.

امام جمعه تبریز مواجه منطقی، ریشه یابانه و مستند با فتنه‌ها در حوادث را ضروری دانست و افزود: در ماجرای اخیر آشوبگران به سرعت سراغ آتش افروزی، اقدامات خشن و جنایت کارانه رفتند و با حمله به مساجد، مقرر مراکز مذهبی، حسینیه و پرچم‌های عزای اباعبدالله الحسین هیاهو ایجاد کردند.

وی فعال شدن گروهک‌های تجزیه‌طلب و تکفیری در شمال‌غرب و جنوب شرق در حوادث اخیر  را مورد اشاره قرار داد و گفت: آشوبگران با صحنه‌سازی های تند و اقدامات خشن و آتش افرزوی، خلاء  بزرگ عدم همراهی اکثریت مردم را پُر کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه  نظام مقدس جمهوری اسلامی ره آورد مجاهدات مخلصانه فقهای عظام و شهدای مظلوم روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: این نظام مقدس ثمره اخلاص، بصیرت، حکمت و مدیریت بی بدیل پدیده قرن  امام خمینی (ره) است که با رهبری حکیمانه و مشی انقلابی مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز تداوم یافته است.

امام جمعه تبریز گفت: دوست و دشمن به اقتدار، حماسه آفرینی و خنثی‌سازی نقشه‌های شوم و تدابیر سوء دشمنان داخلی و خارجی توسط مقام معظم رهبری اقرار و اعتراف  دارند و این نقش بی‌بدیل در فتنه‌های ۷۸ ؛ ۸۸ ، ۹۸ و این حرکات فتنه آمیز اخیر جلوه‌ای عالم گیر دارد.

 آل هاشم با اشاره به حضور به هنگام رهبر معظم انقلاب با محتوای جامع؛ کارگشا امیدآفرین و شور انگیز در دانشگاه افسری نیروی انتظامی و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان تاکید کرد: اقشار غیور و حماسه ساز آذربایجان  و شیرزنان و شیر مردان، بویژه جوانان قهرمان عاشورائی با اعلام انزجار از آشوبگران آمادگی خود را  برای تداوم خط امام و رهبری و کور کردن چشم فتنه و فتنه گران را اعلام می‌دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین عامل پرورش طلبه را اساتید عنوان کرد و از معلمان مراکز دینی خواست با شناخت شبهات اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نشست های بصیرتی، کانون های علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی، پیوسته بنیه علمی و آمادگی ذهنی خود و طلاب محترم را به روز و غنی سازید.

وی مدارس امین، حضور در نمازهای جماعت، مراسم سیاسی و مذهبی مدارس و دانشگاه ها را فرصتی برای تحکیم روابط عاطفی، رفع شبهات ، جذب نوجوانان و جوانان و کاهش گسست فرهنگی دانست.

 امام جمعه تبریز حضور گرم و موثر در تشکل‌های بسیج اقشار، محلات بویژه تقویت علمی بسیج طلاب و اساتید در شرایط حاضر را ضروری خواند و گفت: اساتید با تقویت پایگاه های بسیج مدارس علمیه استان، رابطه‌ای کارآمد و صمیمی با مسئولان سپاه و بسیج استان داشته باشند.

آل هاشم عمق بخشی به مطالب علمی دروس و اهتمام جدی به مباحث اخلاقی و آموزه‌های اجتماعی در قرآن و سنت اهل بیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: تقویت کانون‌های علمی، اهتمام به امور پژوهشی و نظم در برگزاری کلاس‌ها باید از الویت های اساتید محترم باشد.

نمانیده ولی فقیه در استان توجه به عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی از سوی دولتمردان را مورد تاکید قرار داد خاطرنشان کرد:  در دهه شصت و در شرایط جنگی که دنیا مقابل نظام و مردم ما ایستاده بود و شهرهای ما بمباران می‌شد و جوانان ما در جبهه شهید می‌شدند، اما در مردم با دولت همبستگی داشتند و به اجزای حاکمیت اعتماد مردم  داشتند اما در حال حاضر گسست میان دولت و ملت و افزایش بی‌اعتمادی به دستگاه‌های دولتی خلاء بسیار مهمی است که باید در جهت رفع آن اقدامات جدی صورت پذیرد.

About Author