تامین اجتماعی هیچ نقشی در بیمه تکمیلی ندارد

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: سازمان تامین اجتماعی هیچ نقشی در بیمه تکمیلی ندارد و یکی از مشکلات و چالش‌های مستمری بگیران ما نیز این موضوع است که البته نظارت‌های لازم وجود دارد و قطعا افرادی که مدارک را در سریع‌ترین زمان ارائه کنند تا دو ماه مبالغ پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس دباغ صادقی‌پور، مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی امروز در سلسله نشست رسم خدمت، ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور است که ۵۸ درصد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. وی با بیان اینکه ۶ شعبه در حوزه بیمه‌ای در تبریز و ۲۲ شعبه در شهرستان و ۱۵ درمانگاه و ۲ بیمارستان در حال فعالیت هستند، گفت: ۶ شعبه اقماری، ۲۸ شعبه و ۱۳ کارگزاری تحت نظر تامین اجتماعی است. مدیرکل تامین اجتماعی استان بیان داشت: ما با سه قشر کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری‌بگیران در ارتباط هستیم.
وی با اشاره بر جمعیت ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۲۸ تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گفت: پرداخت ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه با تلاش و پیگیری رئیس جمهور شهید انجام گرفت که به نوعی بزرگترین تسویه حساب بود. دباغ گفت: در سال جاری به لطف خداوند چندین طرح تحولی وجود دارد که طرح دوشنبه‌های با تولید در استان، تداوم اصلاح رویه‌های بازرسی از دفاتر موسسات، اجرای طرح بیمه یار از اردیبهشت ماه سال جاری جزو این طرح‌های مهم است. وی با اشاره بر بیانات ۹ بندی ابلاغی مقام معظم رهبری برای سیاست‌های تامین اجتماعی گفت: اجرای کامل و بدون کم و کاست جزو وظایف ماست. مدیرکل تامین اجتماعی استان بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی هیچ نقشی در بیمه تکمیلی ندارد و یکی از مشکلات و چالش‌های مستمری بگیران ما نیز این موضوع است که البته نظارت‌های لازم وجود دارد و قطعا افرادی که مدارک را در سریع‌ترین زمان ارائه کنند تا دو ماه مبالغ پرداخت می‌شود. وی خاطرنشان کرد: همسان‌سازی و متناسب‌سازی بازنشستگان در تامین اجتماعی اجرا شده است و اگر مواردی وجود دارد می‌توانند به شعبه مربوطه جهت پیگیری مراجعه کنند.

About Author