تبادل کالا از گمرکات آذربایجان شرقی ۳۲ درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: تبادل کالا از گمرکات استان ۳۲ درصد افزایش یافت.
به گزارش ساقی آذربایجان ، به نقل از گمرکات آذربایجان شرقی ، ناظر گمرکات آذربایجان شرقی لیلی اورنگی با اشاره به تبادل یک میلیون و ۴۶۹ هزار تن کالا از طریق مبادی گمرکی استان در ۷ ماه گذشته اظهار داشت: در این مدت میزان مبادلات کالا با کشور‌های خارجی از طریق گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۴ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۳۲ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در ۷ ماه گذشته یک میلیون و ۲۵۳ هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شده و بیش از نیمی از این میزان صادرات از طریق گمرک تبریز انجام شده است.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی ارزش این میزان کالای صادر شده از گمرکات استان را ۸۰۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ارزش دلاری کالا‌های صادر شده از استان ۵۳ درصد و از نظر وزن ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: مقاصد مهم کالا‌های صادراتی از گمرکات استان به ترتیب به کشور‌های ترکیه با ۳۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۶ میلیون دلار، عراق ۲۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۸ میلیون دلار، افغانستان با ۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۵۰ میلیون دلار، ارمنستان با ۲۷۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۹ میلیون دلار و جمهوری آذربایجان با ۳۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار بودند.
اورنگی همچنین عمده اقلام صادراتی از گمرکات استان را در این مدت مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، محصولات فولادی، میوه‌های خوراکی، فرآورده‌های غلات، مس و مصنوعات مسی، شیرینی و شکلات، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و قطعات آن‌ها و مصالح ساختمانی برشمرد.

About Author