تبریزی‌ها می‌توانند صنعت کشور را بیمه کنند

در تبریز علاوه بر شرکت‌های بزرگ صنعتی، کارگاه‌های کوچک و انفرادی نیز وجود دارند که کارهای بزرگی را در حوزه‌های مختلف صنعتی انجام می‌دهند و می‌توانند صنعت کشور را بیمه کنند.

سیدعلیرضا طباطبایی‌نژاد در جریان بازدید معاون وزیر نفت از گروه صنعتی ماشین سازی تبریز و در گفت‌و‌گو یا خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دانشگاه صنعتی سهند تبریز که در سال ۱۳۶۷ به عنوان نخستین دانشگاه صنعتی کشور پس از انقلاب کلنگ‌زنی و از سال ۱۳۶۸ با پذیرش دانشجو آغاز بکار کرده، همواره جز دانشگاه‌های پیشرو صنعتی کشور بوده که رشته‌هایی منحصر بفرد و اختصاصی برخی صنایع در آن ارائه شده است.

 تحصیل ۵ هزار دانشجو پژوهش محور در دانشگاه سهند

وی از تحصیل ۵ هزار دانشجو در این دانشگاه صنعتی پژوهش محور خبر داد و افزود: وجود چنین مراکز علمی تخصصی ظرفیت بالایی برای صنایع تبریز و استان است و با توجه به توانمندی و روحیه پرتلاش و پشتکار تبریزی‌ها پیوند عمیق تر این دو بخش می تواند زمینه ساز رقم انجام کارهای بزرگی در این شهر به عنوان قطب واقعی صنعت کشور شود.

معاون دانشگاه صنعتی سهند تصریح کرد: خود را در خدمت تک‌تک صنایع کشور می‌دانیم و در دانشگاه صنعتی سهند به عنوان سرمایه علمی همه ملت ایران به روی آنها باز  است و البته باید این ارتباط دو طرفه باشد چون پیشرفت دنیای امروز بر پژوهش استوار است، فرآیندی که تنها از طریق مراکز دانشگاهی چون دانشگاه صنعتی سهند رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در تبریز علاوه بر شرکت‌های بزرگ صنعتی، کارگاه‌های کوچک و انفرادی نیز وجود دارند که کارهای بزرگی را در حوزه‌های مختلف صنعتی انجام می‌دهند و می‌توانند صنعت کشور را بیمه کنند.

طباطبائی نژاد با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری بین صنایع و دانشگاهیان تبریز از یک سو و حوزه نفت و پالایشگاهی کشور از سوی دیگر گفت: خوشبختانه فضای پژوهشی امروز بسیار بازتر از گذشته است و صنایع کشور نیز اهمیت این بحث را درک کردهاند و امیدواریم با توجه به تغییرات و اصلاحات رو به جلویی که در صنعت نفت در چند سال اخیر رخ داده و با همراهی صنعت و دانشگاه قدم های بزرگی به نفع مردم و کشور در این بخش برداشته شود.

About Author