تحصیل بیش از ۱۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز از تحصیل بیش از ۱۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز خبر داد.
سعید شجاعی در دیدار جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با وی، اظهار کرد: تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز با اتخاذ یکسری سیاستگذاری‌ها طی سه سال گذشته افزایش یافته که این امر به دلیل افزایش متقاضیان تحصیل در این دانشگاه (به دلیل رتبه بالای دانشگاه تبریز در سطح ملی و بین المللی و نزدیکی تبریز به کشورهای ترکیه، عراق و اقلیم کردستان) و رویکرد دانشگاه در راستای حرکت به سمت بین المللی شدن است.
وی افزود: متناسب با افزایش دانشجویان خارجی، ساختارهای دانشگاه نیز تغییر کرده و اداره دانشجویان غیرایرانی جهت انجام پذیرش اولیه و ارتباط گیری از طریق یک سیستم چهار زبانه، اداره کنسولی جهت رسیدگی به امور اقامتی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های سراسر استان و مرکز آموزش زبان فارسی تاسیس شده است. دانشجویان خارجی پس از پذیرش اولیه به بخش آموزش دانشکده‌ دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند اما ما تا پایان زمان تحصیل، پیگیر وضعیت و مشکلات این دانشجویان هستیم.
شجاعی با بیان این‌که عمده مشکل دانشگاه‌های سراسر کشور، عدم یادگیری زبان فارسی دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان عراقی است، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند ما را در امر آموزش زبان فارسی و حتی زبان انگلیسی مخصوص دانشجویان خارجی مقطع دکتری یاری کرده و حتی در راستای معرفی شهر تبریز و استان، اردوهای فرهنگی تفریحی را برای دانشجویان خارجی استان برگزار کند.
وی تاکید کرد: کاملاً آماده همکاری با جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی هستیم. دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز افزود: دانشجویان خارجی که به مقصد شهر تبریز می‌آیند بایستی با جاذبه‌های گردشگری، پیشینه تاریخی و پتانسیل‌های مختلف این شهر آشنا شوند و از این طریق می‌توان کشور ایران را به دنیا معرفی کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما حاضر هستیم تا در راستای معرفی شهر تبریز و حتی سایر نقاط کشور با دانشگاه تبریز همکاری کنیم و اردوهای مختلف گردشگری و فرهنگی برای دانشجویان خارجی برگزار کنیم.
وی با اشاره به قابلیت‌های این نهاد در امر آموزش، ادامه داد: جهاددانشگاهی استان هم‌چنین آماده ارائه آموزش زبان فارسی و حتی ترکی و برگزاری دوره‌های فشرده انگلیسی برای دانشجویان خارجی است.

 

About Author