تحقق ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در زنجان

استاندار زنجان گفت: هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری طی سالجاری در استان محقق شده است و این رقم در سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
به گزارش ساقی آذربایجان، استاندار زنجان محسن افشارچی در کارگروه توسعه اقتصادی استان در محل استانداری زنجان، گفت: طی سال‌های گذشته دولت‌های مختلف منابع خوبی برای اجرای برنامه‌های خود داشتند.
وی اظهار داشت: در حوزه افتصادی ۲ حوزه کشاورزی و صمت استان وظیفه سنگینی در برنامه اقتصادی استان برعهده دارند و سازمان صمت حوزه‌های مختلفی دارد و باید عددی که برای تولید ثروت اعلام شده را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند.
استاندار زنجان تاکید کرد: برش حرکت اقتصادی تمامی دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه مشخص و اعلام خواهد شد و دستگاه‌های زیر ساختی نیز هم در این راستا همگام حرکت خواهند کرد.
استاندار زنجان محسن افشارچی افزود: حجم زیادی از مبالغ در کشور هزینه شده اما رضایتی که باید از حرکت اقتصادی از قبیل ارتقای شاخص‌های رفاهی، اشتغال، تولید ناخالص ملی وجود داشته باشد، نیست.
وی تصریح کرد: شاخص‌های کلان اقتصادی به پروژه‌های افتتاح شده ارتباط مستقیم پیدا نکرده و بسیاری از پروژه‌های افتتاح شده اما این اقدامات موجب رشد اقتصادی و رفاه مردم نشده است.
استاندار زنجان افزود: در صورت ایجاد صندوق توسعه چیزی در حدود ۲ تا چهار هزار میلیارد منابع آن، بسیاری از مشکلات زیر ساختی استان برطرف می‌شود و در این میان مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در منظومه حرکتی اقتصادی استان که یک نگاه کلان برای رسیدن به نقطه خاص حرکت جهادی بکنند.
افشارچی بیان داشت: در سال جاری هفت هزار میلیارد تومان در استان زنجان سرمایه گذاری شده و این رقم در سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات اقتصادی استان به صورت هدفمند پیگیری و دنبال خواهد شد و در منظومه حرکتی مد نظر قرار می‌گیرد، ادامه داد: دولت سیزدهم برای هر استان شاخص رشد اقتصادی را لحاظ کرده و تمامی اقدامات باید مبتنی بر این مهم انجام گیرد.
استاندار زنجان محسن افشارچی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر مردم در جریان شیوع کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند ، افزود: باید با کار گسترده از بار مشکلات مردم بکاهیم .

About Author