تشکیل شورای روابط بین‌الملل در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ساقی آذربایجان، عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نوع نگاه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور به حوزه روابط بین‌الملل، بستر مناسبی را برای نقش‌آفرینی فعال استان‌های مرزی در این حوزه فراهم کرده و اولویت ما در وزارت امور خارجه، استفاده از ظرفیت‌های مغفول این استان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند در دستور کار وزارت امور خارجه است، افزود: یکی از راه‌های توسعه همکاری با کشورهای همسایه، فعال‌تر شدن دفاتر استانی است و دفتر نمایندگی آذربایجان‌شرقی یکی از مهم‌ترین دفاتر ما به شمار می‌رود.

دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی باید در این زمینه پیشگام باشد، خواستار تشکیل شورای روابط بین‌الملل در استان شد و گفت: کارهای خوبی در استان آغاز شده و باید از تمام ظرفیت‌ها به‌ویژه ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور استفاده کنیم.

در این دیدار همچنین تفاهم‌نامه همکاری با هدف تقویت و توسعه روابط خارجی و ارتقای جایگاه بین‌المللی استان و معرفی حداکثری ظرفیت‌های استان در خارج از کشور با استفاده از امکانات و سازوکارهای وزارت امور خارجه، به امضای استاندار آذربایجان‌شرقی و دستیار وزیر امور خارجه رسید.

About Author