تصمیم شبانه آقای مدیر کل!

اختصاصی ساقی آذربایجان / وحید خدادادی

مدیران آژانس های مسافرتی از تصمیمات خلق الساعه و شبانه مدیر عامل جوان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گلایه دارند غافل از آن که بایستی به اتفاقی غیر از این شوکه شد. در ادامه سورپرایزهای دولت انقلابی و شوک های پشت سرهم مدیران اقتصادی بر پیکرده اقتصاد کشور، گویا قرار بر این شده تا پیش فروش بلیت قطارهای مسافربری از اسفندماه به صورت اینترنتی صورت بگیرد و با این دستور شبانه و یهویی عملا حضور و بخشی از موجودیت آژانس های مسافرتی معنی خود را از دست می دهد. البته به نظر می رسد اقدام اخیر این شرکت و مدیر جوان انقلابی آن در راستای تحقق بخشیدن به شعار اشتغالزایی بوده تا کارکنان آژانس های مسافرتی هم به جرگه بیکاران پیوسته و برگ زرین دیگری در کارنامه مدیران اقتصادی کشور ثبت شود. در همین ارتباط آژانس های مسافرتی با تحریر نامه ای خطاب به مدیر راه آهن عاجزانه تقاضای لغو چنین دستوری را دارند.

رجب پور مدیر عامل آژانس مسافرتی فلامینگو در گفتگو با ساقی آذربایجان ضمن اشاره به این نامه و گلایه از تصمیمات شبانه اینچنینی گفت: اخیرا سیستم های دسترسی به فروش بلیت قطار توسط شرکت راه آهن بسته شده و و قرار بر فروش اینترنتی شده است و این در حالی است که بعضی از مسافرین اساسا یا دسترسی به اینترنت ندارند یا اطلاعات کافی برای خرید اینترنتی ندارند. چطور می شود که یک شبه چنین دستوری صادر می شود در حالی که آژانس های مسافرتی برای انجام این قبیل خدمات مجبور به تهیه لوازم سخت افزاری آن شده اند و کلی هزینه از این بابت متحمل شده اند.

وی گفت: اگر قرار است دسترسی آژانس های مسافرتی قطع باشد پس این همه هزینه کرد برای اجاره دفتر، حقوق پرسنل و هزارویک هزینه دیگر را چگونه باید پرداخت کند؟ آیا اصلا به این فکر کرده اند که با این تصمیم اکثر این آزانس ها مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد و از آن سو باعث بالارفتن آمار بیکاری خواهند شد؟ این است سیاست اشتغالزایی آقایان؟ مگر صاحبان این آژانس ها عوارض و مالیت نمی دهند؟ مگر حقوق همین آقایانی که چنین تصمیماتی می گیرند از محل اخذ همین مالیات ها نمی باشد؟

نتیجه گیری: بعضا رفتارها و تصمیمات دولتمردان بهگونه ای است و این تلقی ایجاد می شود که اگر از همین حالا تصمیم بگیرند که اقلا برای یک سال آینده هیچ تصمیمی نگیرند، کلی خوش به حال وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور خواهد بود و ادامه چنین تصمیمی می تواند باعث شود تا به شکل محصوصی شاهد تعدیل نیرو در این آژانس ها ومتعاقب آن افزودن بر دامنه نارضایتی ها و بیکاران باشیم، اتفاقی که عملکرد برخی از مسئولان نشان می دهد که چندان هم از این اتفاق ناراضی نیستند!

About Author