تعامل با دنیا اقتصاد کشور را رونق می بخشد

فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز گفت: تعامل با دنیا و سرمایه گذاری هدفمند اقتصاد را به سمت رونق سوق می دهد و از اهداف نگرش اصلاح طلبی اهمیت دادن به این موضوع است.

«محمدباقر بهشتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت ایران بسیار تاثیرگذار است، افزود: افراد حایز شرایط رای برای جلوگیری از عقب ماندگی ایران در سطح بین الملل و اقتصاد باید با صندوق های رای آشتی کرده و به صحنه انتخابات بیایند.

وی همچنین گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رقابت شفاف تر شده و ۲ اندیشه در مقابل هم هستند.

بهشتی، ادامه داد: اندیشه اصلاح طلبی به دنبال ارتباط و تعامل با دنیا و جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه های ایرانیان خارج از کشور بوده و در داخل کشور نیز به دنبال استفاده از کارشناسان در عرصه های مختلف است.

استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز با بیان اینکه کشور ما نیاز شدید به سرمایه گذاری خارجی دارد، گفت: در زمان کنونی کشور ما نیاز به پنج هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی که برای تامین این نیاز باید راه را برای سرمایه گذاران خارجی هموار کرد.

بهشتی، ادامه داد: مردم، دوستداران ایران و جمعیت قهر کرده با صندوق های رای باید به این فکر کنند که آیا می خواهند اندیشه تعامل سازنده، مفید و موثر با جوامع بین المللی در کشور حاکم شود یا نه؟ پس باید سر صندوق های رای حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ماه برگزار شد و در استان آذربایجان شرقی سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ رای اختصاص یافته بود که ۷۳۷ صندوق سیار بود .

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشید و پانزدهم تیر دور دوم انتخابات برگزار می شود .

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.

About Author