تمدیدمهلت ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی تا هفتم شهریور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی از تمدید زمان ثبت نام دوره های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، دوره‌ی مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی این دانشگاه برای ورودی مهرماه ۱۴۰۰ تا هفتم شهریور جاری خبر داد.

فرزان قالیچی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری و هماهنگی های به عمل آمده با سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش در دوره های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه تا مدت یاد شده تمدید شد.

وی تاکید کرد: متقاضیان باید پس از مطالعه‌ی دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز اعلام شده، به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی www.uast.ac.ir و یا سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اکنون پنج هزار و ۳۱۳ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد های آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل هستند، گفت: امسال نیز از ۲۴ تا ۳۱ مرداد ثبت نام این دانشگاه برای جذب دانشجویان جدید انجام شد ولی به علت استقبال دانشجویان و ایام کرونایی این مدت تا هفتم شهریور ماه تمدید شد.

وی افزود: این دانشگاه در آذربایجان شرقی دارای ۷۱ رشته کاردانی و ۵۹ رشته کارشناسی بود و تاکنون ۷۶ هزار و ۴۱۳ دانش‌آموخته تحویل بازار کار و جامعه داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه ۹۲۳ مدرس فعال در استان با این دانشگاه همکاری می کنند، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد ۵۱ دانش آموخته فارغ التحصیل شدند اما چند سال است که دیگر در این مقطع دانشجو جذب نمی شود البته بر اساس اطلاعات کسب شده پنج مرکز علمی کاربردی در کشور مشخص شده است تا از سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجو جذب کنند بر این اساس در این استان نیز یک مرکز برای جذب در مقطع کارشناسی ارشد معرفی می شود.

About Author