توزیع ناعادلانه مراکز درمانی!

سیدصولت مرتضوی شنبه در نشست مشترک وزارت کار با کمیسیون اجتماعی مجلس در آذربایجان شرقی اظهار داشت: هیچ دلیل و بهانه ای برای عدم اشتغال زایی وجود ندارد و ما و کمیسیون باید هدایت این موضوع را بر عهده بگیریم و تکفل اجتماعی جز مسئولیت های حاکمیت هاست با این حال محدودیت هایی داریم چرا که با روند فعلی به رشد منفی هم در حوزه سرمایه گذاری و هم تامین منابع خواهیم رسید.

وی ادامه داد: برای برون رفت از این شرایط باید بپذیریم که در حوزه هایی مانند معدن، اقتصاد دریامحور به شدت غفلت کرده ایم و برنامه های توسعه ای ما باید بر اساس اسناد آمایشی باشد چرا که این اسناد برای اجرا نوشته شده اند نه تاریخ و البته باید کارهای انجام شده را نیز باید به بهترین شکل بیان کنیم تا زمینه سوار شدن معاندان بر مرکب مراد خود را به واسطه قصور در این زمینه ها فراهم نشود.

وزیر کار با تاکید بر پیگیری امور و وظایف متناسب با ظرفیت ها تصریح کرد: بحث منابع و مصارف موضوع مهم دیگری است که البته شاهد ناترازی در این زمینه هستیم و مجموعه وزارت باید اقدامات بایسته ای از جمله عبور از بنگاه داری به سهام داری و تبدیل منابع به سرمایه های نوین  انجام دهند.

وی ادامه داد: بخشی از دارایی ها و کارخانه ها باید با هدف متعادل سازی منابع و مصارف به تعاونی ها واگذار کنیم چرا که ۹۰ درصد سود سهام شرکت ها بین سهام داران و مردم توزیع شده و البته دولت در بخش هایی مانند امنیت دارویی و غذایی تسلط کافی و لازم را داشته باشد تا شاهد کاهش به یکباره ظرفیت تولید ۹۰ میلیون واحد آنتی بیوتیک در تپیکو نباشیم.

مرتضوی با تاکید بر لزوم استفاده درست از ظرفیت های کشور گفت: بخش خصوصی یک بازوی توانمند در این زمینه است و البته باید طرح های را که دارای توجیه اقتصادی هستند، اجرا کنیم و استان هایی مانند آذربایجان شرقی در مناطق مرزی خود ظرفیت های صادراتی بالایی دارند.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تکمیل طرح های نیمه تمام اظهار داشت: تکمیل مراکز درمانی جز اولویت های ماست چون با توزیع ناعادلانه در این حوزه روبرو هستیم و علاوه بر این در زمینه خدمات رفاهی برای همراهان بیماران نیز کمبودهای جدی داریم و البته بخش مهمی از طرح های نیمه تمام نیز اماکن ورزشی هستند که باید کل مجموعه وزارت کار باید با استفاده از تمام  ظرفیت های خود برای تکمیل آنها همت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید میزان سرمایه گذاری سنواتی را با اسناد آمایشی مطابقت دهیم و از توان تولیدی، صنعتی، اقتصادی و گردشگری استانی مانند آذربایجان شرقی بیشترین بهره را ببریم.

About Author