توسعه سرزمین پارک علم وفناوری در اردبیل

رئیس پارک علم وفناوری استان اردبیل از واگذاری زمین ۷۰ هکتاری به شرکت‌های دانش بنیان در اردبیل خبرداد و گفت: با تحویل این زمینها به فناوران سرزمین پارکی وسیعی در استان اردبیل راه اندازی خواهد شد.
حبیب ابراهیم پور در حاشیه دیدار با همکاران خود در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: واگذاری این اراضی به شرکت‌های واجد شرایط از هفته آینده شروع می‌شود به طوری که تاکنون ۵۶ شرکت متقاضی این طرح بوده اند که بعد از ارزیابی های پارک ۱۲ مورد تایید و مرحله اول پذیرش آنها انجام شده است.
به گفته رئیس پارک علم وفناوری استان اردبیل این زمین‌ها با قیمت ارزان و با اجاره ۹۹ سال به متقاضیان واگذار می‌شود که مالکیت عرصه آن با پارک علم و فناوری و ساخت و ساز و … با شرکت ها خواهد بود.
وی راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل را به عنوان یک کار خلاقانه دانست و گفت : این طرح می تواند زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل‌کردگان را فراهم و باعث رونق کسب کارهای فناورانه خواهد بود.
ابراهیم پور با اشاره به اینکه این کارخانه با مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک الهیه اردبیل در دست احداث است، یادآور شد: این پروژه در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.
به گفته وی هدف از ایجاد این کارخانه توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان بوده به طوری که بتوان از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فرآوری چرم به فعالیت می‌پردازد.
ابراهیم پور در ادامه از امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبرداد.
وی همچنین اضافه کرد: شرکت کشت و صنعت مغان برای راه اندازی پردیس فناوری پنج هزار متر مربع فضای مسقف و پنج هکتار زمین را در اختیار پردیس قرار می‌دهد.
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در ادامه با بیان اینکه۵۰ محصول دانش‌بنیان در استان اردبیل در مرحله تولید، فروش و تجاری‌سازی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵ شرکت دانش بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان حال فعالیت هستند.
ابراهیم پور سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان را در حال حاضر یک هزار و ۱۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین سهم استان در توسعه اشتغال در سال جاری هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف می باشد.

About Author