تکذیب اظهارات شهردار تبریز!

اختصاصی ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی:

صبح یکشنبه به مانند سایر جلسات، عمارت میدان ساعت میزبان اعضای شورای شهر تبریز و شهردار برای برگزاری جلسه علنی این هفته شورای ششم بود. از حواشی قابل ملاحظه این جلسه می توان به بررسی نامه فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در خصوص مضاعف کاری کارکنان پلیس راهور تبریز اشاره کرد. موضوعی که در صحن علنی مطرح و نهایتا مقرر شد تا شهرداری تبریز در رابطه با نامه فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در خصوص مضاعف کاری کارکنان پلیس راهور تبریز لایحه ای تنظیم کرده و به شورای شهر ارائه دهد تا نسبت به آن لایحه تصمیم گیری شود. در این رابطه هوشیار شهردار تبریز ضمن طرح انتقاداتی از پلیس راهور حل مشکلات این مجموعه را در گرو مساعدت مسئولان بالادستی دانست و گفت: پلیس راهور تعامل لازم را ندارد و بعضا جلوی پروژه های عمرانی ما را می گیرد.
هوشیار افزود: کجای این کلانشهر شما نیروی پلیس راهور می بینید؟ مگر می شود شهری به این بزرگی را با ۵۰ نیرو اداره کرد؟ اصلا فرض کنید ما تجهیزات آنان را تامین کردیم، چه کسی قرار است این موتورسیکلت ها را براند؟ هم موتورسیکلت می خواهند، هم راننده!
برای پیگیری این موضوع و انتقادات مطروحه از سوی شهردار تبریز به سراغ رئیس پلیس راهور استان رفتیم تا نظراتش را در رابطه با این انتقادات جویا شویم.
سرهنگ قنبرزاده ضمن تکذیب موضوعات مطرح شده به خبرنگار ساقی آذربایجان گفت: شهرداری قانونا موظف به تامین بخشی از تجهیزات پلیس راهور است و ما هیچ نیروی انسانی اعم از راننده و غیره از شهرداری تبریز نخواسته ایم و قاعدتا حراست ما نیز اجازه این کار را نمی دهد و تا امروز در حوزه تامین این تجهیزات تق و لق زده اند و یک روز می گویند می دهیم و روز دیگر می گویند که خودتان بخرید و ما هزینه اش را پرداخت می کنیم و در رابطه با اعلام نیاز نیروی انسانی هم تقاضایی نداشته ایم و نیازی هم به آن نداریم.
وی در رابطه با ممانعت پلیس با انجام برخی از پروژه های عمرانی در سطح شهر تبریز نیز گفت: مگر می شود چندین پروژه را یکجا آغاز کرد و باعث قفل شدن شهر شد؟ چه کسی می تواند جوابگوی این مسئله باشد؟ ما هم متذکر شده ایم که پروژه ها را یک به یک آغاز و در روند اجرای آن تعجیل کنید و ما هم در کنارتان هستیم و تا جای ممکن همکاری می کنیم.

About Author