تکمیل بزرگراه مشگین‌شهر به اردبیل اولویت برنامه سال ۱۴۰۱

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت احداث بزرگراه‌ها، تکمیل بزرگراه مشگین‌شهر به اردبیل جزو برنامه پیشرفت شهرستان مشگین‌شهر در سال ۱۴۰۱ است.
به گزارش ساقی آذربایجان،سیدحامد عاملی در نشست تدوین نهایی و هماهنگی اجرای برنامه پیشرفت شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت احداث بزرگراه‌ها و مناسب‌سازی محورهای مواصلاتی در استان اردبیل، تکمیل بزرگراه مشگین‌شهر-اردبیل به عنوان بخشی از بزرگراه شمال-جنوب استان جزو برنامه پیشرفت شهرستان مشگین شهر در سال ۱۴۰۱ است.
وی افزود: روند و شیوه فعلی کشاورزی اراضی و باغات در استان اردبیل متناسب با پتانسیل‌های موجود اعم از خاک، آب و هوا نیست و باید در حوزه‌های مختلف کشاورزی تغییرات و ریل‌گذاری‌های جدید و نوینی صورت بگیرد که تغییر روند فعلی کشاورزی به نفع اهالی استان خواهد بود.
استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، جذب مشاور خارجی مجرب و متخصص حوزه کشاورزی برای استان اردبیل را به شکل جدی پیگیر هستیم که با تغییر نگرش و حضور مشاور، در کوتاه‌مدت و بلندمدت شاهد تحولات محسوسی در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.
عاملی ادامه داد: راهبرد اساسی حوزه کشاورزی باید بر اساس تولید محصولات با ارزش، صادراتی، کم‌ریسک، آموزش علمی و مدرن و اصلاح باغات و کشت، برنامه‌ریزی و عملیاتی شود که با توجه به اقتصاد غالب استان در حوزه کشاورزی، در بخش اقتصادی و معیشتی تحولات قابل توجهی صورت می‌پذیرد.
وی گفت: در سطح استان اردبیل ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی و بررسی‌های صورت‌گرفته، اگر ۵۰ هزار هکتار از اراضی موجود کشاورزی استان طی ۲ الی ۴ سال آینده بر اساس برنامه جدید و نوین کشاورزی اصلاح شود، حدوداً یک میلیارد دلار درآمدزایی خواهد شد.

About Author