تکواندوکار آذربایجان‌شرقی قهرمان جهان شد

به گزارش ساقی آذربایجان، در روز پایانی مسابقات تکواندو نونهالان جهان به میزبانی صوفیه بلغارستان، رادین زینالی تکواندوکار تیم ملی کشور از استان آذربایجان‌شرقی با شکست دادن تمامی حریفانش به مدال طلا دست یافت.

وی در دور اول باید به مصاف حریفی از کشور برزیل می‌رفت که تکواندوکار برزیلی از این مسابقه انصراف داد. رادین در دور دوم و در فینال زودرس برابر تکواندوکاری از کشور کره قرار گرفته و در دو راند و با نتایج ۱۳ بر ۷ و ۱۴ بر ۹ مقابل کیم سئون به برتری دست یافت.

توچنای تکواندوکار ترکیه‌ای حریف بعدی رادین بود که در دو راند و با نتایج ۱۸ بر ۴ و ۱۰ بر ۸ مغلوب دلاور کشورمان شد.

شاید سخت‌ترین رقیب رادین در مرحله نیمه نهایی حریفی از کشور قزاقستان بود. راند اول رادین با برتری ۷ بر ۴ به سود خود به پایان رساند و راند دوم به سود زینالی رقم خورد تا وی به دیدار نهایی رسد.

در فینال رادین مقابل نیکو ججوبریدزه از گرجستان قرار گرفت و در دو راند و بدون اینکه امتیازی به حریف گرجی‌اش بدهد به پیروزی رسید. وی در راند اول ۴ بر صفر و در راند دوم ۱۰ بر صفر به برتری رسیده و با شایستگی تمام به مدال طلا دست یافت.

رادین زینالی از شاگردان استاد حسن فلاحی راد است و حالا این مربی قهرمان پرور تکواندوکار جدید دیگری را به جهان معرفی کرد تا نشان دهد پرچم میانه در این رشته همچنان بالاست.‌

About Author