تیم فوتبال ماشین سازی باید به کارخانه برگردد

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: موضع و نظر اصلی این مجموعه بازگشت تیم فوتبال ماشین سازی تبریز به کارخانه است و در این خصوص عزم جدی داریم.

«حبیب ستوده نژاد» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی اصلی ورزش قهرمانی پیگیر وضعیت تیم ماشین سازی است، افزود: متاسفانه آنچه که امروز بر سر قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان آمده است، برای همه ما و هواداران این تیم غیر قابل باور است و تداوم این وضعیت به هیچ عنوان به نفع ورزش استان نخواهد بود.

وی بدهی های خارجی را مهمترین دلیل راکد ماندن فعالیت های تیم فوتبال ماشین سازی تبریز اعلام و اظهار کرد: مالک این تیم که با قول های فراوان مدیریت باشگاه را بر عهده گرفت، نتوانست به تعهدات خود عمل کند که همین موضوع باعث بروز انواع مشکلات برای این تیم شد.

باشگاه ماشین سازی تبریز ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد

ستوده نژاد، بدهی به بازیکنان خارجی را بزرگترین مانع بر سر فعالیت های تیم فوتبال ماشین سازی دانست و ادامه داد: این باشگاه از این جهت مبلغی افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد که باید به هر نحو ممکن این بدهی تسویه شود.

وی با اشاره به اینکه مالک باشگاه باید نسبت به پرداخت بدهی فوق اقدام کند، افزود: به رغم مکاتبات فراوان هنوز این موضوع پیگیری مناسب نشده است، در حالیکه با انجام مذاکرات می توان به توافقاتی با وکلای بازیکنان خارجی دست یافت تا فعالیت ها از سر گرفته و پنجره نقل و انتقالات ماشین سازی باز شود.

ستوده نژاد رفع مشکلات تیم ماشین سازی را دغدغه اصلی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برشمرد و به هواداران این تیم قول داد تا حد توان موضوع را پیگیری کند

به گزارش ایرنا، باشگاه ماشین سازی تبریز به عنوان قدیمی ترین تیم آذربایجان از دهه ۱۳۸۰ که توسط کارخانه سلب مدیریت شد، تاکنون توسط نهادها و افراد مختلف از جمله شهرداری تبریز، باشگاه دبیری، محمدرضا زنوزی و هیات فوتبال آذربایجان شرقی اداره شده است و در آخرین مورد امتیاز این باشگاه از حدود سه سال پیش به شخصی به نام « یونس قربانی» واگذار شد.

این در حالی است که از مدت ها قبل هواداران و پیشکسوتان ماشین سازی تبریز به شدت خواستار بازگشت مالکیت این تیم ریشه‌دار تبریز به کارخانه هستند و حتی در این زمینه چندی پیش عده ای از هواداران به نمایندگی از هواداران تیم فوتبال ماشین سازی این مطالبه را با وزارت ورزش و جوانان مطرح کردند.

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز پس از انتقال مالکیت به بخش خصوصی، در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفت و با سقوط از لیگ برتر و در ادامه سقوط از لیگ دسته یک، پارسال در دسته ۲ نیز موفق به ادامه بازی ها نشد و به طور کلی از صحنه ورزش استان و کشور خارج شد.

در حال حاضر ادامه حیات این تیم ریشه دار فوتبال تبریز در هاله ای از ابهام است.

به عقیده هواداران این تیم، تنها راه برون رفت از این بحران و مشکل، واگذاری و بازگرداندن مالکیت آن به کارخانه ماشین سازی تبریز است.

About Author