جانشین احتمالی حسن نصرالله؛ هشام صفی الدین کیست؟

رسانه‌های اسرائیلی از احتمال جانشینی “هشام صفی الدین” به جای سید “حسن نصرالله” دبیرکل حزب الله لبنان خبر داده‌اند.

شبکه خبری “راشا تودی” در گزارشی در این‌باره که به نظر می‌رسد با اخبار منتشر شده درباره وخامت حال سید “حسن نصرالله” دبیرکل حزب الله لبنان به دلیل مشکلات تنفسی، به معرفی “هشام صفی الدین” پرداخته که از او به عنوان اصلی‌ترین نامزد برای جانشینی نصرالله یاد شده است.

این شبکه خبری می‌نویسد: “هشام صفی الدین” متولد ۱۹۶۴ میلادی و رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان و از رهبران برجسته آن گروه و پسر عموی مادری “حسن نصرالله” دبیرکل حزب‌الله لبنان است. او به دلیل سمت خود به عنوان رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی آن گروه نظارت دارد؛ از جمله این فعالیت‌ها نظارت بر بازسازی بخش جنوبی بیروت بود که پس از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ میلادی تخریب شد.

به گفته ناظران مسائل سیاسی، او مرد شماره دو حزب‌الله لبنان است. پسر صفی‌الدین به نام رضا با “زینب سلیمانی” فرزند سردار [شهید]”قاسم سلیمانی” فرمانده سابق سپاه قدس ازدواج کرده است.

“هشام صفی الدین” در آخرین اظهارات خود به مردم فلسطین و مبارزان آن درود فرستاده و گفته مقاومت در فلسطین بسیار بیش از آن چیزی بود که دشمن انتظار داشت. او گفته است امروز تمام فلسطین بیت المقدس است و بیت المقدس امروز با شهدای فلسطینی می‌درخشد.

او اشاره کرده است هدف قرار دادن فرودگاه بن گوریون با راکت یک هدف کیفی بوده و یکی از برکات دفاع از قدس است و تمام این اهداف بدون فداکاری محقق نمی‌شد. او خاطر نشان کرده امروز آن چه در فلسطین رخ می‌دهد انگیزه‌ای است تا همه جریان‌ها و احزاب به محور مقاومت بپیوندند. او در نهایت گفته که امروز نیروی قدس سپاه پاسداران به دستاورد‌های بزرگی دست یافته که نتایج زحمات “حاج قاسم سلیمانی” بوده‌اند.

سایت اسرائیلی “والا نیوز” اخیرا مدعی شد که “حسن نصرالله” به ویروس کرونا مبتلا شده است؛ خبری که بعدا توسط مقام‌های حزب الله تکذیب شد.

این وب سایت نوشته بود انتشار خبر وخامت حال حسن نصرالله موجب شادی اسرائیلی‌ها شد. در این گزارش به نقل از “آوی ایسخاروف” تحلیلگر مسائل جهان عرب اشاره شده بود که با اطمینان می‌توان گفت کسی جز “هشام صفی الدین” جانشین نصرالله نخواهد شد.

About Author